Megduplázná alkalmazottai számát a Starbucks

Starbucks a kínai Hsziamenben
Vágólapra másolva!
Próbálja visszaállítani megtépázott renoméját a világ egyik legnépszerűbb kávézólánca. A Starbucks világszerte 240 ezer munkahelyet teremtene 2021-ig. Az új munkaerő jelentős része fiatal vagy veterán katona lenne.
Vágólapra másolva!

A Starbucks jelentősen bővíteni szeretné alkalmazottai számát a következő években. Howard Schultz, a cég vezérigazgatója a részvényesek éves gyűlésén közölte, hogy

15 ezer veteránnak és azok hozzátartozóinak szeretne munkát adni 2025-ig.

A döntés mögött az állhat, hogy a kávézó ellen többen is bojkottot hirdettek, miután a cég januárban olyan kijelentést tett, hogy a következő öt évben 10 ezer menekültet kívánnak alkalmazni világszerte – írja a Wall Street Journal.

A YouGov BrandIndex szerint a nem szerencsés bejelentés miatt

a cég reputációja kétharmadával visszaesett.

Természetesen Schultz tagadta, hogy új bejelentése mögött bármiféle politikai szándék húzódna.

A cég nem csak veteránokat szeretne alkalmazni,

2020-ig 60 ezer munkanélküli fiatalt is szeretnének felvenni.

Starbucks a kínai Hsziamenben Forrás: AFP/Xiang Yang

Ez csak töredéke globális terveinek, a kávézó 2021-ig 240 ezer új munkahelyet teremtene világszerte.

Ez egybecseng a Starbucks azon törekvéseivel, mely szerint Kína felé szeretne tejreszkedni.

A Business Insider szerint 2021-ig a vállalat szeretné megduplázni az üzletei számát az ázsiai országban, mivel Kína hamarosan a világ legnagyobb piaca lehet.

A Starbucks jelenleg a világ 75 országában van jelen, 23 ezer kávézójukban több mint 250 ezer alkalmazott dolgozik.

Korábbi botrányok

A Starbucks jelentős bírságot kapott 2016-ban, mert Hollandiában tiltott adómegállapodást kötött.

Starbucks Írországban Forrás: AFP/Leon Neal

Az Európai Bizottság akkor azt állapította meg, hogy a cég szelektív adókedvezményt kapott az országban, a 25 százalákos normál kulcs helyett csak 2,5 százalékos egyedi kulcs szerint adózott.

Emiatt 20 és 30 millió dollár közötti összegre bírságolták.

Egy másik pert azonban megnyert a cég. Egy amerikai vásárló a jéggel teli pohár láttán kérdőjelezte meg, hogy annyi kávét kap-e, mint amennyit kért.

Végül a bíróság úgy döntött, hogy magától értetődik, hogy a pohárba rakott jég csökkenti a folyadék mennyiségét, így a csalás vádja nem állt meg.