A Samsung milliárdokat kaszál az Apple új telefonján

Apple, Iphone 8, bemutatás
Apple CEO Tim Cook speaks about the new iPhone X during a media event at Apple's new headquarters in Cupertino, California on September 12, 2017. / AFP PHOTO / Josh Edelson
Vágólapra másolva!
Amióta az okostelefonok korszaka beköszöntött, óriási a rivalizálás az Apple és a Samsung között. Az Apple azonban az új zászlóshajója, az iPhone X miatt hirtelen rengeteg OLED-kijelzőre szorul, amit csak az ősi ellenség, a Samsung tud kellő mennyiségben leszállítani. Emiatt nem csak a Szilícium-völgyben, hanem Dél-Koreában is szurkolnak a sikeres eladásoknak.
Vágólapra másolva!

Az Apple és a Samsung korunk két legsikeresebb márkája az okostelefonok piacán. A világon 2016-ban 1,5 milliárd telefont adtak el, a globális piac 20,5 százalékát (306 millió darab) a Samsung és 14,4 százalékát (216 millió darab) az Apple teszi ki.

Az óriási rivalizálás nem csak a két cég között folyamatos, hanem a rajongók is különböző érvekkel próbálnak a saját kedvencük mellett kiállni. Azonban a két vállalat között szorosabb az együttműködés, mint hinnénk, sőt,

a Samsungnak gyakorlatilag érdeke, hogy minél sikeresebb legyen az iPhone X.

Ennek oka, hogy az Apple új csúcskészülékében a dél-koreai gyár OLED-kijelzője van, és minden egyes eladott, 1000 dolláros készülékből

110 dollár a Samsungot illeti

– írja a Wall Street Journal.

Az OLED-kijelző lesz az új iPhone egyik különlegessége Forrás: AFP/Josh Edelson

Az Apple azért kényszerült az üzletre, mert a Samsung az egyetlen gyártó, amely akkora mennyiségben tud olyan megfelelő kijelzőket gyártani, ami az új zászlóshajónak számító X-hez kell. A monopolhelyzet miatt a Samsung gyakorlatilag az árat is megszabhatja.

Az Applenek csak 2017 második felében 80 millió OLED-kijelzőre van szüksége.

Mi az az OLED?

Az OLED rövidítés az organikus LED, vagyis szerves fénykibocsátó dióda rövidítést takarja. A technológia előnye, hogy elektromos áram hatására a fényt maguk a szerves diódák bocsátják ki egyenként, tehát pixelenként, így nincs szükség háttérvilágításra, mint például a LED-es LCD-tévék esetében. Részletesen erről itt írtunk.

Ráadásul a jubileumi iPhone-ban nem csak a kijelző származik a Samsungtól, az ázsiai vállalat gyártja a memória kártyát és akkumulátort is, de több más alkatrészt (NAND flash memóriát és a DRAM chipeket) is a riválistól rendel az Apple.

A lap becslései szerint a Samsung durván

4 milliárd dolláros bevételre számíthat az iPhone X-ből,

ami több mint a Samsung Galaxy 8 alkatrészeinek bevétele.

Óriási a rivalizálás Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Marcus Brandt

A cégek az óriási rivalizálás ellenére egymásra vannak utalva. Az Apple bevételeinek kétharmadát az okostelefonoknak köszönhette 2016-ban,

így az OLED-piacon egyeduralkodó Samsung kulcsfontosságú partner lett.

A Samsungnak is szüksége van az üzletre, hiszen a megrendelések jelentősen hozzájárulnak az alkatrészeket gyártó részleg bevételeihez,

a Samsung bevételeinek 35 százaléka tavaly ugyanis innen származott, és elérte a 195 milliárd dollárt.

Fontos megemlíteni, hogy a Samsung több lábon áll, sokan leginkább a tévéken, hűtőszekrényeken vagy okostelefonokon keresztül ismerik a márkát. Azonban a Samsung több számítástechnikai alkatrészt is gyárt, ezt jól mutatja, hogy az Intelt idén júliusban letaszította a trónról, és

immáron a Samsung Electronics a legnagyobb chipgyártó.

Illusztráció Forrás: Sputnik/Maksim Blinov

Az Apple és a Google próbálja megtörni a Samsung egyeduralmát az OLED piacon, a cupertinói vállalat 2,7 milliárd dollárt, míg a keresőóriás 880 millió dollárt

fektetett be az LG OLED-kijelzőjének fejlesztésébe.

Az Apple és a Samsung hiába áll több fronton is jogi vitában egymással, a partnerség már több mint tíz éves. Eleinte flash memóriát gyártott a Samsung az Apple számára, azóta a kapcsolat még szerteágazóbb.

Egyes hírek szerint a Samsung az Apple-t tartja a legjobb kliensének, és cégen belül "LO" kódnévvel, azaz „kedves ellenségként" (lovely opponent) emlegetik a riválist.