Ezekben a boltokban már megkezdhető a húsvéti nagy bevásárlás

FOOD EGG sweets CHOCOLATE greediness COMMEMORATION EASTER price RELIGION CHRISTIAN RELIGION CATHOLIC selling SHOP STORE Edibles Edible Nourishment Consuming Alimentary Aliment Feed Food products Nutritional Nutrition Food and diet Eat Nutriture Feeding Eg
Egyes brit üzletek polcain már karácsony után megjelentek a húsvéti csokitojások (illusztráció)
Vágólapra másolva!
Bár több kereskedelmi egységben még tart a megmaradt szaloncukor-készletek árusítása, a briteknél már sok helyen ráfordultak a következő nagy ünnepre, a húsvétra. Van olyan üzletlánc, amelynek polcain már ott vannak a csokiból készült tojások, más cégek pedig néhány héten belül megkezdik azok kiszállítását boltjaikba. Ezért sok vásárló felháborodásának adott hangot az interneten, de mind az emiatt érzett dühnek, mind a vállalatok magatartásának van racionális magyarázata.
Vágólapra másolva!

Több brit lap megírta, a vásárlók a Twitteren méltatlankodnak amiatt, hogy néhány brit szupermarket már megkezdte a húsvéti csokitojások árusítását. Pszichoanalitikusok azt mondják, érthető, ha sokan emiatt berzenkednek, bár vélhetően ez valójában nem a karácsony és az ünnep tényének elárulásával, vagy elüzletiesedésével függ össze, hanem más okokkal magyarázható.

Egyes brit üzletek polcain már karácsony után megjelentek a húsvéti csokitojások (illusztráció) Forrás: BSIP/GODONG / BSIP/Godong

A vásárlók ilyenkor jóllakatott bébik

A Co-op az Egyesült Királyság egyik legnagyobb kiskereskedelmi üzletlánca.

Boltjainak polcain már a karácsonyt követő napokban megjelentek a még csak hónapok múlva következő húsvét kellékei, elsősorban csokitojások formájában.

S miközben néhány vásárló az interneten hangot adott nemtetszésének, az Ocado szintén – képletesen szólva – begyújtotta a húsvéti csokitojás-rakétákat boltjaiban, az Aldi pedig január 25-én tervezi ezt megtenni. A valódi kérdés az, hogy mindez miért dühít fel néhány vásárlót.

– magyarázza Susan Lawrence, az Institute of Psychoanalysis munkatársa. A dühöt ilyenkor csak fokozza, hogy az emberek úgy gondolják, mások mindezzel kereskedelmi haszonra akarnak szert tenni – tette hozzá Lawrence.

A csokitojások korai megjelenése a boltok polcain, megnehezíti a karácsony és a húsvét belső szétválasztását Forrás: Schutterstock

Dr. Graham Music pedig, aki pszichoterapeutaként dolgozik egy mentális egészség megőrzéssel foglalkozó intézményben, úgy véli, a feszültséget az emberekben az is növeli, hogy

ezzel megnehezedik számukra a karácsony és a húsvét ünnepének belső szétválasztása.

A zavar oka a szakember szerint, hogy a két ünnepnek némileg eltérő a karaktere és társadalmi beágyazottsága.

– fogalmazott.

Az átmenet nélkül megjelenő csokitojások láttán úgy tűnhet, hogy az egyik ünnep szinte „beszennyezi” a másikat.

Vásárlói igény és logisztikai feladat

A vállalatok többségénél meglehetősen racionális kérdésnek tekintik a csokitojások és más húsvéti termékek megjelenését a boltok polcain.

A cégek jelentős részénél egyszerű logisztikai feladatként jelentkezik az, hogy amikor csak lehet, a húsvéti élelmiszerek kikerüljenek a vásárlótérbe,

és ezzel raktári kapacitás szabaduljon fel. Más cégek pedig azt mondják, úgy tapasztalják,

a vásárlók jelentős része, amilyen hamar csak lehet, szeretné beszerezni a húsvéti csokitojásokat.

A cégek jelentős része raktárkapacitást szabadít fel a termékek korai kihelyezésével Forrás: Anadolu Agency/Dursun Aydemir

Az M&S hálózatánál azt mondják, még nincs határozott dátumuk a csokitojások boltokba szállítására. Ugyanakkor azt is hozzátették, igen korlátozott választékot kínálnak csak vásárlóiknak e termékekből, de törekednek arra, hogy azokhoz a vevők idejében hozzáférhessenek. A Lidlnél pedig úgy nyilatkoztak, maradva eddigi gyakorlatuknál, idén is megvárják a március 1-ét a csokitojások kihelyezésével.