Minden 4. órában új egységet nyit egy kávézólánc

Luckin Coffee reportedly seeks IPO in Hong Kong China Chinese Luckin Coffee startup
--FILE--A customer shows a cup of Luckin Coffee at a store of China's new coffee brand Luckin Coffee in Beijing, China, 22 December 2018. Chinese startup Luckin Coffee is reportedly seeking to list on the Hong Kong stock exchange, according to research firm EqualOcean. Investment banks have begun to prepare listing materials for the IPO, EqualOcean said. Luckin was founded only 13 months ago, and quickly emerged as a fierce challenger to Starbucks in China. Luckin's estimated valuation is now $2.2 billion, after B-round funding of $200 million in December. It has opened 2,073 stores in China, aiming to launch another 2,500 in 2019. The company refused to comment on the IPO plan.
Vágólapra másolva!
Kihívója akadt Kínában a Starbucks-nak. Az ottani piacot egyértelműen uraló, amerikai hátterű kávézóláncnak a Luckin Coffee próbál a babérjai törni, mégpedig szédületes tempójú boltnyitásával - számol be erről a Quartz.
Vágólapra másolva!

Ha sikerül valóra váltania a vállalati célkitűzéseket, hamarosan egy ligában versenyez a pekingi székhelyű Luckin és az amerikai Starbucks a világ legnagyobb piacán, Kínában. Az alig két éve alapított vállalkozásnak 2017 végén még csak kilenc egysége működött. Ezt a számot 2018-ra 2073-ra tornázták fel.

Ez azt jelenti, hogy cég minden 4. órában kávézót nyitott tavaly.

Idénre pedig még ambíciózusabb vállalásokat tettek: 2019 végére már 4500 egységnél szeretnének járni, ami azt jelenti, hogy üzletnyitási mutatójukat még feljebb tornáznák.

Így idén minden 3, és fél óra után, megnyílna valahol egy Luckin kávézó Kínában.

Ha ezek az elképezelések valóra válnak, azzal a cég szorosan felzárkóznak a Starbucks mögé. Az amerikai láncnak az április 25-i adatok szerint, 3789 egysége működik Kínában, és szeptember végéig további 600-at nyitának. A vállalat az Euromonitor 2017-es jelentése szerint a kávépiac 80 százalékát uralta Kínában. Ezt a dominanciát törheti meg a kihívó, ha képesek tartani a maguk szabta feszes ütemtervet új egységek nyitására.

A Luckin Coffee a Starbucks trónjára tör Forrás: Imaginechina/Zhang kaixin - Imaginechina/Zhang Kaixin

A Starbucks-nak egyébként igen jól megy Kínában, idén az első negyedévben 9 százalékkal nőtt az ottani bevételük az előző év azonos időszakához képest. Ugyanakkor aggodalomra ad okot, hogy az egy üzletre jutó eladások darabszáma csökken.

A cég a teljes kínai illetve távol-keleti és óceániai piacon közel 1,3 milliárd dolláros bevételt termelt tavaly.

A Starbucks mellett szól az is, hogy 1999 óta jelen vannak Kínában, míg a Luckin, bár helyi cég, nagyon friss a piacon. Ugyanakkor az amerikai vállalat tavaly 16 óránként nyitott egy új boltot, idén ezt 15 órára akarják javítani, ami viszont még így is jóval alacsonyabb a Luckin vállalásánál.

Mindenesetre a befektetők mindkét lánc sikerében bíznak. A világ egyik legnagyobb befektetője, a Black Rock, jelen van a Starbucks-ban, és most újabb 125 millió dollárral támogatta meg a Luckin-t is. A kínai lánc értékét 3 milliárd dollárra taksálják.

A versengésben további érdekes mozzanatot jelent, hogy a Luckin tőzsdei bevezetését - ahogy az Origo megírta - nem hazájában, hanem az USA-ban tervezik meglépni.