Hobbs (Dwayne Johnson) először az ötödik filmben tűnt fel a keménykezű rendőrként, míg Shaw (Jason Statham) a hatodik kaland végén tette tiszteletét veszélyes bűnözőként. Kettejük kényszerű kollaborációjára épül David Leitch műve, amire voltak utalások a korábbi epizódokban. A Halálos iramban-sorozatot muszáj a helyén kezelni, még ha ez nem is egyszerű.
Ezek az alkotások mindent feláldoznak a szórakoztatás oltárán, ám megkövetelik, hogy a néző egy másodpercre se vegye komolyan a látottakat.
Fittyet hánynak a fizika törvényeire, az alkotókat hidegen hagyja a logika, cserébe önfeledt kikapcsolódásban részesítik az embert. A gond csak az, hogy a Vin Diesel vezette családcentrikus csapat túlságosan is hajlamos komolyan venni magát, ami gyakran röhejessé teszi a végeredményt. Az első spin-off produkciónak így kifejezetten a javára válhatott, hogy ezúttal mellékalakokat tettek meg főszereplőnek.
A történet pofonegyszerű, hőseink egy pusztító vírus nyomában járnak, ami kiirthatja az emberiséget. A dolgot pikánssá teszi, hogy a fegyver egy hölgy testébe van befecskendezve. Hobbs és Shaw mellett azonban egy világuralmi terveket szövögető szervezet is le akar csapni a fertőzésre és annak gazdájára.
A cselekmény első fele a maga módján működik. Megismerjük a konfliktust, majd a buddy movie zsánerre jellemző módon összehozzák a címszereplőket, akik folyamatosan fúrják egymást és világvégehelyzetben is inkább azt bizonygatják, melyikük a jobb. A Hobbs & Shaw próbálkozik tisztességgel, sokkal több benne a humor, mint a franchise korábbi darabjaiban. Pikáns szócsaták, meglepő vendégszereplők dobják fel a cselekményt, ami kezdetben eléri célját, de Leitch pocsék arányérzékről tesz tanúbizonyságot.
A 135 perces játékidő borzasztóan sok,
a jelenetek többsége indokolatlanul el van nyújtva, itt pedig nem az akciószekvenciákról van szó, hanem példának okáért egy teljesen véletlenszerű, poénosnak szánt eszmecseréről a repülőgépen.
Ahogy haladunk a végkifejlet felé úgy veszti el egyre inkább a varázsát a film. A civódások kínossá válnak, nem is beszélve a pocsékul megírt egysorosokról. A tűzharcok, üldözések, a komplett vizualitás olykor borzalmasan műanyagnak néz ki a 2019-es viszonylathoz képest, a fizika semmibevételéről pedig már felesleges beszélni, annyira a sorozat sajátossága. A széria szintén visszatérő gyengeségei, mint az egysíkú antagonista, vagy a túlhasznált család idill nem tűntek el, holott bőven benne volt a potenciál, hogy ezeket a hibákat kiküszöböljék.
Természetesen a Hobbs & Shaw-nak is meglesz a maga közönsége, aki eddig szerette a Halálos iramban filmeket, ezek után is nagy valószínűséggel remekül fog szórakozni. Bár próbálkozik kevésbé komolyan venni a látottakat, még így is sokkal inkább egy tesztoszteronszagú macsóság Leitch műve, mintsem magát helyén kezelő akciófilm. Noha Vin Diesel hiánya határozottan a javára vált, mégsem tudta kihasználni a lehetőséget, helyette egy elnyújtott, sokszor fárasztó nyári limonádé lett, ami túl sokat gondol magáról. Persze nehéz ezt elvárni egy ennyire megalomániás franchise-tól, de a kevesebb, néha több elve jelen esetben kifizetődőbb lett volna.