Ha az eCascadia név ismerősen hangzik, az azért van, mert a Freightliner normál Cascadia-féle rendszerén alapszik. A belső égésű motorja helyett azonban egy akkumulátoros elektromos hajtás van beépítve, 550 kWh kapacitású akkumulátorral. Daimler korábban úgy nyilatkozott, hogy az elektromos hajtással 730 lóerőt ér el, és mintegy 400 kilométer távolságot bír ki egyetlen töltéssel. Az akkumulátor kapacitásának 80 százalékára feltölthető 90 perc alatt.
Az elektromos kamion azonban nincs még sorozatgyártásban, ezt 2021 végétől tervezi csak a Daimler,
de további gyártmányok is készülnek majd az első megrendelők számára addig is, akik tesztelni fogják a járműveket.
A Daimler ezzel legyőzte a Teslát az elektromos kamionok szempontjából.
Utóbbi azt ígérte, hogy hamarosan megkezdi a gyártást, de eddig még nem tette meg. Igaz, a Daimler is jó pár hónappal korábbra ígérte az eCascadia gyártását, méghozzá az előző év végére, hogy ezzel megelőzze a Tesla elektromos kamionjának 2019-es céldátumát. A Daimler tehát, mely a világ egyik legnagyobb tehergépjármű-gyártója, épp a Tesla nyomására gyorsította fel a fejlesztést és hozta nyilvánosságra a hírt elektromos kamionja kifejlesztéséről, még jóval a sorozatgyártás megkezdése előtt.
Míg az eCascadia mérete és kapacitása versenyben áll a Tesla Semivel, a közlekedési hatótáva csak a fele a Tesláénak,
igaz, a Tesla kamionja még mindig csak egy ígéret. A Tesla azt tervezi, hogy a Tesla Semi gyártását 2020 végén kezdi meg.
Forrás: Electrek.co, Cnet.com