A Forma-1 közel áll ahhoz, hogy bejelentse a frissített versenynaptárat, de továbbra is akadnak tisztázandó részletek. A múlt héten mi is beszámoltunk két verzióról, amik többek között a Magyar Nagydíj időpontjánál térnek el egymástól. Most a Guardian, valamint a spanyol Soymotor hozta le az egyiket, illetve a másikat. Előbbi szerint a hungaroringi verseny a szezon ötödik futama lesz, míg utóbbi úgy tudja, hogy a Spanyol Nagydíjjal helyet cserélve a hatodik.
Abban viszont megegyezik a kettő, hogy az első nyolc versenyt Európában tartják. Az idénynyitó, valamint még egy futam Spielbergben lesz, majd Silverstone-ban is két-két versenyt tartanak. Ezután következik valamilyen sorrendben Barcelona vagy Hockenheim, illetve a Hungaroring,
végül a szokásoknak megfelelően Belgiumban és Olaszországban zárják le az európai szezont.
Az elmúlt napokban viszont a Brit Nagydíj komoly veszélybe került, miután sajtóértesülések szerint a sportolók nem kapnak felmentést az országba történő beutazást követő 14 napos kötelező karantén alól. Ez nyilvánvalóan ellehetetlenítené a versenyek megrendezését. A brit kormány akár még a mai napon is meghozhatja a végső döntést, ami alapjaiban befolyásolja a Forma-1-et. Elképzelhető, hogy 70 év után először nem fogják megrendezni a Brit Nagydíjat.
Egybehangzó információk szerint azonban a Liberty Media felkészült a negatív forgatókönyvre is, és ez esetben Hockenheim veheti át Silverstone helyét a versenynaptárban.
A Daily Mail értesülései szerint a két fél előrehaladott tárgyalásokat folytat az esetleges beugrásról. Egy meg nem nevezett forrás úgy fogalmazott, hogy a „kapuk készen állnak, csak a kulcsot kell elfordítani”.
Úgy néz ki tehát, hogy a Brit Nagydíj kiesését át tudják hidalni, azonban ha az Egyesült Királyságban kitörne a második hullám, az vélhetően minden futam megrendezését ellehetetlenítené. A tízből hét csapat központja ugyanis a szigetországban található, újbóli vesztegzár esetén pedig nem tudnának elutazni az adott helyszínre. „Ez a probléma mindenkit érint, és nagy aggodalomra ad okot” – idéz a Guardian egy meg nem nevezett megszólalót.
Ha azonban ez nem következik be, akkor hamarosan hivatalossá válhat a program. „Amire a véget ér a kötelező gyárbezárás, mindenképpen lesz versenynaptár, mivel az embereknek tudniuk kell, hogy mikor állnak újra munkába – magyarázta a bennfentes. – Úgy vélem, jövő hét végére minden a helyére kerül, ami az európai szezont illeti.”
Ahogyan azt korábban is említettük, a Brit Nagydíj kiesése esetén az a hockenheimi pálya ugorhat be, ami idén eredetileg nem is rendezett volna futamot. Jorn Teske, a helyszín ügyvezető igazgatója megerősítette az értesüléseket.
Valóban igaz, hogy tárgyalunk a Forma-1-gyel, és már nem a normál beszélgetés szakaszában vagyunk
– nyilatkozta az Autosportnak. – Próbálunk megegyezni, hogy milyen körülmények között tudjuk lebonyolítani ezt az egészet. Gondolok itt az engedélyekre, a fertőzöttség helyzetére, a pálya elérhetőségére, és persze a gazdasági feltételekre.”
A két lehetségesnek tartott európai versenynaptár egyikében Németország nem csupán akkor jöhet szóba, ha a Brit Nagydíj valóban kútba esik. Teske ugyan elismerte, hogy sok múlik a szigetországban hozott döntésen, ugyanakkor azt is hozzátette, a silverstone-i futam megrendezése számukra nem jelent automatikus végállomást.
Amennyiben végül lesz verseny Hockenheimben, a többi európai helyszínhez hasonlóan szurkolók nélkül fogják megrendezni. Ennek következtében a pálya jelentős bevételtől esik el, ami alapjaiban határozza meg az F1-gyel kötött megállapodást.
Nem vállalhatunk kockázatot a futam megtartásával, ehhez ragaszkodunk
– szögezte le. – Sőt, továbbmegyek, egy olyan évben, mint az idei nyereséget kell termelnünk, egyszerűen nincs más út.” Hozzátette, ha tényleg megkapják a rendezés jogát, akkor szükség lesz pár hétre, hogy a helyszínt megfelelő állapotba hozzák, mivel az utóbbi hónapokban semmilyen eseménynek nem adtak otthont.
Teske úgy véli, a Forma-1 vezetésének rugalmasnak kell lennie, és az előzetes versenynaptárban lesz pár „megcsillagozott” nagydíjhétvége.
Erre elsősorban azért van szükség, mert a vírushelyzet mindenhol nagyon gyorsan megváltozhat, aminek következtében az adott országban más törvények léphetnek életbe.