A következő 5-7 évben a Google 10 milliárd dollárt fog befektetni India digitalizációjába – jelentette be az Alphabet vezetője, Sundar Pichai. A befektetések különböző termékek és szolgáltatások fejlesztését célozzák majd India számára, hozzájárulva ahhoz, hogy egyre több vállalat használhassa a digitális megoldásokat – írja a BBC.
Pichai hozzátette, ez a projekt tükrözi a Google bizalmát India jövőjében és az ország digitális gazdaságában. Ha pedig azt nézzük, hogy Indiában jelenleg több mint 500 millió aktív internethasználó van, akkor valószínűleg az ázsiai gazdaság a legnagyobb növekedési lehetőséget jelentő piac a Google számára.
Technikailag egyébként a befektetéseket egy speciálisan indiai fókuszú alapon (India Digitisation Fund) keresztül hajtják majd végre.
Pichai bejelentése szerint az alap több különböző területen keresztül támogatja majd India digitalizációját.
Ezek között ott van az indiaiak számára (a saját nyelvükön) biztosított információszolgáltatás, illetve új termékek és szolgáltatások fejlesztése, melyek, speciálisan az indiai igényeket célozzák. Emellett a helyi vállalkozások támogatása annak érdekében, hogy könnyebben használják a digitális eszközöket. Valamint a különböző technológiai megoldások (például a mesterséges intelligencia) hatékony becsatornázása olyan területekre, mint az egészségügy, az oktatás vagy a mezőgazdaság.
India azonban már most is kulcsfontosságú piac a Google számára, különösen olyan termékek esetében, mint az Android, a Search vagy a YouTube. Jelenleg nagyjából 245 millió indiai YouTube felhasználó van.
Ezzel együtt pedig a kisebb városokban és a falvakban is egyre elterjedtebb az internethasználat az országban, ami viszont jelentősen megnöveli a helyi nyelveken elérhető tartalmak iránti keresletet.
Manapság az indiai tartalomfogyasztás nagyjából 66 százaléka helyi nyelvi tartalom, messze meghaladva az angolt.
Ehhez jön még, hogy Indiában egyre gyorsabban terjed a mesterséges intelligencia felhasználása különböző területeken, ami szintén növeli a Google lehetőségeit olyan szektorokban, mint az oktatási és az egészségügyi, valamint a pénzügyi rendszer. Egyes elemzők pedig úgy számolnak, hogy például az oktatási rendszerben akár ez eredeti menetrendhez képest kétszer-háromszor gyorsabban mehet végbe a digitális átállás a beruházások segítségével.
Mindazonáltal a Google időzítése elég izgalmas. India ugyanis épp nemrég jelentette be, hogy 59 kínai alkalmazás használatát betiltja az országban, beleértve olyan meghatározó applikációkat is, mint a TikTok vagy a WeChat.
A Google számára azonban ez akár előnyt is jelenthet. A BBC-nek nyilatkozó egyik elemző szerint ugyanis az amerikai vállalat kihasználhatja az így keletkezett űrt, és betörhet az indiai piacra a saját termékeivel.