Nyolc hónap szünet után Michelisz győztesen tért vissza a versenypályára

Michelisz Norbert, Hyundai i30, Fahrer Motorsport Portrait ADAC TCR Germany, 3. + 4. Rennen Nürburgring 2020 - Foto: Gruppe C Photography
ADAC TCR Germany, 3. + 4. Rennen Nürburgring 2020 - Foto: Gruppe C Photography
Vágólapra másolva!
A pole pozícióból indulva lényegében végig vezette a német TCR-bajnokság nürburgringi első futamát Michelisz Norbert, aki a Hyundai felkérésére versenyez a hétvégén.

Győzelemmel tért vissza a versenypályára a túraautó-világkupa (WTCR) címvédője, Michelisz Norbert, aki a hétvégén a német TCR-bajnokságban versenyez csapata, a Hyundai felkérésére. Michelisz pályafutása leghosszabb kihagyása, nyolc hónap elteltével ült vissza az autóba, miután a koronavírus teljesen átírta az idei versenynaptárat, és a WTCR csak várhatóan szeptemberben, szintén a Nürburgringen, de a híres Nordschleifén kezdődik.

Michelisz győzelemmel tért vissza a versenypályára, címvédőként aranyszínű sisakot viselve Forrás: Gruppe C/Foto: Gruppe C Photography/Gruppe C / Tim Upietz

Noha Michelisz az általa jól ismert Hyundai i30-ast vezeti a hétvégén, ezen kívül nagyrészt ismeretlen környezetben kell boldogulnia, hiszen az ellenfelek döntő többségét és a csapatot sem ismeri, ráadásul a Nordschleife helyett az F1-es nagydíjon is használt Grand Prix-körön mennek. A sorozatban Yokohama abroncsokat használnak a WTCR-ben az idei szezon során megjelenő Goodyear helyett.

Michelisz az időmérőn a leggyorsabbnak bizonyult, így megszerezte a pole pozíciót az első futamra 0,017 másodpercet verve a szintén Hyundait vezető Harald Proczykra. A Q2-be csak a koreai gyártó és a Honda autói tudtak bekerülni, de az idei évre meghatározott teljesítménykiegyenlítés (BoP) miatt a Hyundai előnye csökkent, ez is segített, hogy a 3. helyezett hondás Mike Halder mindössze 0,03 másodpercre megközelíthesse az éllovast.

Az első kilenc helyezett igen szoros köridőket ért el az időmérőn, alig 0,6 másodperc választotta el a pilótákat, ami küzdelmes versenyt ígért az első futamon.

Michelisz a rajtnál elvesztette a vezetést, ehhez azonban az kellett, hogy Proczyk szemmel láthatóan bemozduljon. Bár a márkatárs a korai indulás után megállt, így is előnybe került, ezért áthajtásos büntetést kapott, így 20 perccel a leintés előtt Michelisz visszakerült az élre, 1,1 másodperccel a hondás Halder előtt haladva.

A helyzetről eleinte elvonta a figyelmet, hogy Jessica Bäckman már a célegyenesben balesetbe keveredett, ezért rögtön a pályára küldték a biztonsági autót, ami 6 percet elvett a félórás időtartamból.

Michelisz az általa jól ismert Hyundait vezeti, de nem Goodyear, hanem Yokohama gumikkal Forrás: Tim Upietz, Gruppe C/Gruppe C GmbH/Gruppe C Gmbh

Miután újra elengedték a mezőnyt és Proczyk is eltűnt Michelisz útjából, a magyar versenyző körönként fél másodperccel növelni kezdte az előnyét és magabiztosan haladt a győzelem felé.

Halder nem tudott beleszólni a győzelem sorsába, Michelisz 3 másodperc fölötti előnyt épített ki, a 3. helyre a TCR Europe-ból ismert Andreas Bäckman ért oda. A magyar versenyző a vasárnapi futamon is rajthoz áll, ami 11:25-kor kezdődik, és az ADAC Youtube-csatornáján élőben követhető angol és német nyelven.