Blaskó Balázs az egri városvezetés gesztusára vár

Blaskó Balázs Jászai Mari-díjas magyar színművész, színházi rendező, dramaturg, az egri Gárdonyi Géza Színház igazgatója
Blaskó Balázs Jászai Mari-díjas magyar színművész, színházi rendező, dramaturg, az egri Gárdonyi Géza Színház igazgatója
Vágólapra másolva!
A nagymama című romantikus vígjáték öt előadást követően került az online térbe az egri Gárdonyi Géza Színház műsorán, és hamarosan az első online premiert is megtartja a társulat. Blaskó Balázs igazgató a városvezetés újbóli határozata értelmében folytathatja a teátrum vezetését, és mint lapunknak elmondta, a bevált műsorszerkezeten érdemi változtatást nem eszközöl.
Vágólapra másolva!

Még nem kapott hivatalos értesítést Blaskó Balázs, az egri Gárdonyi Géza Színház igazgatója arról, hogy a következő ciklusban is folytathatja a színházvezetést. A direktor néhány napja az Egri Ügyek online felületéről értesült arról, hogy Mirkóczki Ádám polgármester visszavonta az október 29-ei közgyűlési határozatot, mely szerint Szőcs Artúrt, a Miskolci Nemzeti Színház rendezőjét, a színház művészeti tanácsának tagját választotta meg a következő ciklusra a színház igazgatójának.
Ismert, a vegyes működtetésű teátrum elesett volna az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) közel 300 millió forintos támogatásától, ha az önkormányzat nem a szakmai bizottság által jelölt direktort javasolja a posztra.

Blaskó Balázs Fotó: Polyák Attila - Origo

Lapunk megkeresésére Blaskó Balázs elmondta, várja a polgármester döntését megerősítő hivatalos értesítést kinevezéséről.

„Remélem, hogy év végéhez közeledve újra nyugvópontra kerülnek a felkorbácsolt indulatok, lenyugszanak a zaklatott folyamatok. Hiszem, hogy kialakul a fenntartónkkal az elfogadáson alapuló, harmonikusnak nevezhető munkakapcsolat, egyben a közönség és a társulat közös érdekeit szem előtt tartó közhangulat” – fogalmazott.

Az Origónak adott korábbi interjúban Blaskó Balázs többek között arról beszélt, a baloldali városvezetést is megosztotta az igazgatóválasztás körüli polémia.

A márciusi leállás alatt korábban archivált előadásaik a Facebook-térben voltak követhetőek, ennek tapasztalataival könnyebben veszik az akadályt a járvány második hullámának átvészeléséhez.
„A közvetítések folyamatos elemzése, technikai paramétereket illető változtatása, valamint a közönséggel való kommunikáció új tapasztalatokkal szolgált számunkra, amelyeket most felhasználhatunk a járvány második hullámában. Az online előadás-bejátszás - eddigi nézőink karanténidőszak alatti megtartása mellett - hatékony csatornája volt a nem helyben élő, vagy a határon túli nézők elérésének. A Facebook-oldal elérési statisztikáinak rendszeres elemzése alapján kimutatható, hogy több országból folyamatosan követték élő adásainkat” – mondta.

Az elkövetkezendő hetekben az online előadások nem lesznek ingyen elérhetőek, a bérletes nézőknek „foglalt helyük” van, és jegyet is lehet vásárolni a közönség nélkül lejátszott darabok megtekintésére, emellett van olyan néző, aki inkább kivárja a rendezvénystop végét, hogy valódi színházat élvezhessen.
Mindössze öt előadást ért meg Csiky Gergely: A nagymama című romantikus vígjátéka ebben az évadban, a produkció már az online térbe került. A gyermekeknek szánt, Grimm: Rigócsőr királyfi című meseelőadásunkból egyetlen, családoknak tartott bemutató előadás valósult meg közönség előtt, de már online is bemutatták, egyelőre azonban tartalékba kerül.

Fotó: Polyák Attila - Origo

„Talán december végén, a két ünnep között, illetve a téli iskolai szünetben tudjuk majd online közönség elé vinni ezt az előadást. A következő premierdarabunk Kálmán Imre: Montmartrei ibolya című operettje lesz, amit a bekövetkezett szigorítások miatt november 13-ról december 4-re halasztottunk. Ez lesz az első igazi online premierünk. Az eredeti tervek szerint Eisemann-Baróti: Bástyasétány 77. című zenés vígjátékának próbafolyamatát december 8-án kezdtük volna el, eredeti bemutatója 2021. január 22-én lenne. Tánctagozatunk, a GGTánc Eger már próbálja a március elejére tervezett önálló táncprodukciót, a Sissyt, s ha a körülmények engedik, a bemutatók sorát Tóth-Máté Miklós: Aranyrandevú című, színházi miliőben játszódó retro-komédiájának ősbemutatójával zárjuk” – tájékoztatott a színházigazgató.

Elmondta, a tavaszi és nyári jövedelemkiesések rendkívül nehéz anyagi körülmények közé sodorták a társulat tagjait, egy-egy produkció alkotóinak mintegy harminc százaléka megbízásos jogviszonyban végzi munkáját. „Az online közvetítésekkel és a próbafolyamatok folytatásával mégis megpróbálom a színház megbízásos tagjait is, a szűkös lehetőségekhez mérten jövedelemhez juttatni” – hangsúlyozta.
Az elmúlt tíz évben sikeresnek bizonyult évadstruktúrán, műsorkoncepción nem kíván változtatni, ennek értelmében a mély tartalmú, társadalmi üzenetet közvetítő darab október elején kerül a műsorba, januárban egy, a teljes nézői spektrumot megszólító zenés előadással állnak elő. Tavasszal, ahogy az lenni szokott, nagy érdeklődésre számot tartó vígjáték szórakoztatja a közönséget. „Ezek a műsorfolyam alappillérei, melyek közé ékelődnek október második felében és február elején a gyermekelőadások. November második felében operett, február legvégén táncprodukció színesíti az évadot” – fogalmazott a direktor.

Az idei tervekből jövő évadra került Dürrenmatt: A fizikusok, Csehovtól a Sirály, s Gárdonyi Géza: Az Isten rabjai című regényéből készült musicaladaptáció, ősbemutató, melyre korábban támogatást nyertek.