Már szinte bármelyik településről 30 perc alatt elérhető egy gyorsforgalmi út

Átadják az M44-es szakaszát
Vágólapra másolva!
A 2020-as évben közel 180 kilométernyi négysávos út épült Magyarországon. Átadták többek között az M4-es Pest megyei szakaszát és az M44-es Békéscsabáig elérő szakaszát is. Utóbbin 25 perccel rövidebb a menetidő a Viharsarokból Budapest felé.
Vágólapra másolva!

Mintegy félezer milliárd forintnyi négysávos útfejlesztés készült el idén: megvalósult Eger és Sopron gyorsforgalmi bekötése, befejezték az M44-es és az M4-es Pest megyei szakaszát, és a Monostori-híd is új átkelési lehetőséget teremtett a Dunán - írja szerkesztőségünknek küldött közleményében az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: „A közel 180 kilométeren, mintegy 500 milliárd forintból elkészült négysávos közútfejlesztések több térség elérhetőségét és közlekedésbiztonsági helyzetét javították 2020-ban. A hálózatbővítések egész országrészek vonzerejét növelve járulhatnak hozzá a munkahelyeket teremtő beruházók betelepüléséhez.

A közlemény részletezi, hogy az M25 déli szektorát nyáron helyezték forgalomba, ezzel az M3-tól egészen Egerig vezet az autóút. Az M85 Csorna utáni folytatását decemberben vehették birtokba az autósok, így Sopron négysávos bekötése is megvalósult.

Az új M44-es autóúttal 25 perccel rövidebb idő alatt lehet elérni Békéscsabáról Budapestre Forrás: NIF Zrt.

Az M44 Békéscsabáig elérő szakasza a közelmúltban nyílt meg a közlekedők előtt. A szintén hazai forrásból tavaly megépült folytatással együtt a főváros és Viharsarok között

25 perccel csökkent a menetidő.

A Lakitelek-Tiszakürt szakaszon is dolgozik már a kivitelező. 2020-ban fejeződött be az M76 Zalaegerszeghez és M7-hez közeli négysávos szakaszainak építése. A közbülső elemek előkészítése vagy kivitelezése folyamatban van.

Két ütemben adták át az M4 Pest megyei részét az M0 körgyűrűtől Cegléden át Abonyig. Az autóút másik vége, a Berettyóújfalutól Nagykereki, országhatárig tartó szakasz is idén készült el. Az M35 meghosszabbításával együtt

a magyarországi oldalon teljessé vált a Debrecen-Nagyvárad gyorsforgalmi kapcsolat.

Az M43 után így már egy második irányban is eljuthatunk sztrádán Erdélybe, Romániába. Az M4 hiányzó köztes szakaszai kivitelezés vagy előkészítés alatt állnak.

A Monostori híd a magyar-szlovák határon teremtett új átkelési lehetőséget a Dunán, tehermentesítve Komárom és Révkomárom belvárosait. Négysávosra bővültek főúti szakaszok is: az 54-es kecskeméti bevezetője és a 471-es Debrecentől Hajdúsámsonig.

A gyorsforgalmi úthálózat 2010-ben még 1300 kilométer alatti volt, mostanra viszont 1700 kilométer közelébe nőtt. Gyakorlatilag az ország bármely településéről 30 percen belül elérhető egy négysávos út, mostanra a teljes népesség 86 százaléka jut el legfeljebb fél óra alatt a gyorsforgalmi vagy kiemelt főúti hálózatig.