Elképesztő nagyságúvá nőtt az online céges rendezvények piaca

távmunka, online, távmunkabulik, 
 Group,Of,People,Partying,In,Virtual,Online,Party mature,year,happy,girls,laptop,trendy,diverse,model,meeting,grou
Group Of People Partying In Virtual Online Party
Vágólapra másolva!
A koronavírus-világjárvány által kikényszerített otthoni munkavégzés a hagyományos vállalati csapatépítő rendezvények piacára is rányomta a bélyegét. Az online térbe költözés miatt sok minden elmarad, többek között azok a könnyedebb hangvételű, kötetlenebb céges rendezvények, amelyek eddig a következő heti irodai pletykák alapját szolgáltathatták. Ezek online jelenléte, a vállalati rendezvények új piaca azonban csakhamar óriásira nőtt, és a várakozások szerint még nagyobb lesz.
Vágólapra másolva!

A Covid-19 kapcsán bevezetett szigorítások és az online munkavégzés miatt úgy tűnik, leáldozhat a tradicionális csapatépítők áttáncolt éjszakáinak is.

Azonban a kreatív rendezvényszervező cégek megtalálhatják a rést a pajzson: egyre több vállalat fordul hozzájuk azzal a kéréssel, hogy online közösségi eseményeket szervezzenek a dolgozóik számára. A Grand View Research adatai szerint,

a globális virtuális események piaca 2020-ban elérte a 100 milliárd dollárt (megközelítőleg 30 ezer milliárd forint).

A KPMG tanácsadó cég statisztikái azt jelzik, hogy a brit pénzügyi dolgozók fele például nem akar visszatérni az irodába a Covid-19 után sem, így a szakértők arra számítanak, hogy a kereslet továbbra is megmarad.

Illusztráció shutterstock

Az előrejelzések szerint

az onlinerendezvény-szektor 2027-re 400 milliárd dollárra (120 ezer milliárd forint) nő.

Ez hallatlan nagy összeg. Sok cég már be is építette a vállalati kultúrába a menetrendszerű online csapatépítőket. Ilyen kreatív kezdeményezések például az online pénteki sörözések, a hétvégi főzések és a reggeli jóga - mindez persze a monitorok előtt.

Virtuális sörözés shutterstock

A statisztikák azt mutatják, hogy az otthoni munkát végző dolgozók között sok a fiatal és az egyedül élő, akik igencsak hiányolják az eddig megszokott szociális életet és a kollegális kapcsolatokat. Ezt a jelenlegi helyzetben a közösségi oldalak és az online események biztosíthatják a számukra.

Edward Pollard, a Hire Space rendezvényszervező operatív vezérigazgatója szerint,

Azonban közel sem minden munkavállaló számára komfortosak az új online céges rendezvények, még akkor sem, ha azok könnyedebb hangulatú, kevésbé formális események, mint mondjuk a vállalati megbeszélések megtartása az internet adta lehetőségekkel.

Illusztráció shutterstock

A megkérdezettek egy része nem szívesen ad betekintést kollégáinak az otthoni privát szférájába, még a képernyőn keresztül sem. Illetve, akik közül többen élnek egy háztartásban, sokszor tartanak az esetleges kellemetlen szituációktól, amit egy betoppanó és kamerát nem érzékelő lakótárs okozhat.