A jövőben is sok repülőgép-pilótára lesz szükség

Ryanair, repülőgép, pilóta
The pilots Aissam Boubkary (L) and Hagen Ringe sit in the cockpit of a Boeing 737-800 airplane of the airline Ryanair at the airport in Hamburg, Germany, 1 November 2016. The Irish low-cost airline Ryanair has stationed two Boeing 737-800 airplanes at Hamburg airport and thus opened a new base. Photo: Daniel Bockwoldt/dpa
Vágólapra másolva!
A járvány miatt sok pilóta hagyta el a pályát vagy vonult nyugdíjba, ezért a turizmus újraindulásával globális pilótahiány alakulhat ki, ez azonban kedvező helyzetet teremthet azoknak, akik éppen most tanulnak pilótának - írja keddi számában a Világgazdaság.
Vágólapra másolva!

A járvány a pilótaképző intézményeknek is nehézséget okoz, a légi forgalom és a turizmus visszaesése csökkenti a szakma vonzerejét, ráadásul a határok lezárása miatt is kevesebb diák vesz részt az oktatásban.

- mondta a Világgazdaságnak Bánki Róbert, az Airwin Aviator School igazgatója.

Hasonló tendenciákról számolt be Lezsovits Marcell, a Cavok Aviation igazgatója is: főleg a járvány és a lezárások miatti félelem miatt vesznek részt a korábbinál kevesebben a képzésben.

A légitársaságok leépítenek, a kezdő pilóták világszerte nehezen helyezkednek el.

Az utazások az előrejelzések szerint 2022-re állhatnak helyre, vagyis akik most kezdik a képzést, már újból emelkedő iparágra számíthatnak,

mire végeznek. Igaz, a fellendülés nem lesz egységes világszerte, ez nagyban függ a szabadidős célú utazások indulásától.

Pilóták Forrás: AFP/Daniel Bockwoldt

A hazai frissen végzettek általában először kisebb cégeknél, fapados légitársaságoknál helyezkednek el, és csaknem nettó 900 ezer forint kezdő fizetésre számíthatnak Bánki Róbert tájékoztatása szerint.

A pályakezdők többek között a Ryanairnél, a Wizz Airnél vagy a Travel Service-nél indíthatják el karrierjüket.

Mások inkább business jeteknél és kisebb cégeknél helyezkednek el, vagy kisgépes oktatók lesznek. Most még nincs pilótahiány, de a légi közlekedés újraindulásával ismét több pilótára lesz szükség.

A nemzetközi előrejelzések szerint a következő tíz évben 150 ezer pilóta megy nyugdíjba, és mintegy 215 ezer új kapitányra lesz szükség - olvasható a Világgazdaságban.