Megtalálták a Szibériában eltűnt utasszállító repülőgépet

AN-28 repülő
A kép illusztráció!
Vágólapra másolva!
Eltűnt a radarképernyőkről pénteken a nyugat-szibériai Tomszk megyében egy Antonov An-28-as típusú orosz utasszállító repülőgép, fedélzetén 19 emberrel. Azonban mint kiderült, a gép kényszerleszállást hajtott végre, miután a kettőből az egyik motor meghibásodott. 
Vágólapra másolva!

A gép Kedrovij városából a megyeszékhelyre, Tomszkba tartott. A személyzet nem jelentett semmilyen problémát a gép eltűnése előtt, de a vészjelzőt aktiválták, jelezve, hogy bajba kerültek - írja a Metro.co.uk.

Az orosz rendkívüli helyzetek minisztériuma megerősítette, hogy

a repülőgép kényszerleszállást hajtott végre, miután a két hajtómű közül az egyik meghibásodott.

A fedélzeten tartózkodók közül - akik között feltehetően legalább négy gyerek volt - senki sem sérült meg súlyosan,

őket helikopterrel Tomszk városába szállították.

A szibériai légi kutató-mentő központ meg nem nevezett illetékese szerint

a gépet vezető pilóta eltörte a lábát, a többiek horzsolásokat szenvedtek, sokkos állapotba kerültek,

de nem szenvedtek súlyos sérüléseket.

A gépre mentőhelikopterek bukkantak rá egy mezőn, nem sokkal azután, hogy eltűnt a radarképernyőkről a nyugat-szibériai Tomszk megyében.

A gép a turbópropelleres gépekkel regionális járatokat bonyolító, SiLA nevű kis légitársaság flottájához tartozik.

Az incidens kevesebb mint két héttel azután következett be, hogy egy hasonló, An-26-os repülőgép a távol-keleti

Kamcsatka-félszigeten rossz látási körülmények között sziklának ütközött és az Ohotszki-tengerbe zuhant, 22 utassal és hatfős személyzettel a fedélzetén.

A július 6-i balesetet senki sem élte túl.

Kilenc éve, 2012-ben szintén egy An-28-as járt szerencsétlenül Tomszk felett, tíz ember halálát okozva. Az akkori vizsgálatok szerint a gép mindkét pilótája ittas volt a baleset idején.

Az orosz repülésbiztonsági helyzet sokat javult az elmúlt években, nem ritkák azonban az ország távoli vidékein elavult gépekkel történő balesetek.