Bekapcsolják Esztergomot az országos gyorsforgalmi úthálózatba

Így válik teljessé az észak-déli gyorsforgalmi folyosó Kelet-Magyarországon, M30, gyorsforgalmi, út, útépítés, Miskolc, Kassa
A Miskolc és Kassa négysávos összeköttetését megteremtő M30-as gyorsforgalmi út
Vágólapra másolva!
A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. augusztus végén az uniós közbeszerzési közlönyben közzétette az M100 gyorsforgalmi út Bicske−Esztergom szakasz kiviteli terveinek elkészítésére és kivitelezésére vonatkozó ajánlati felhívást. Az ajánlatokat 2021. október 1-ig várják.
Vágólapra másolva!

A négysávos gyorsforgalmi út nyugatról kerüli el a Zsámbéki-medence településeit, tehermentesítve a 102-es utat és a környező településeket az átmenő forgalom alól - írja a projekttel kapcsolatban a Magyarépítők.hu.

A 32 kilométeres gyorsforgalmi út két szakaszra bontva épül meg.

Az első, 1-es főút − M1 autópálya − Únyi csomópont közötti szakaszon a nyertes ajánlattevő feladata hozzávetőlegesen 16,9 kilométer hosszúságú, 2x2 sávos autóút kiépítése, leállósáv nélkül, fizikai elválasztó sávval.

A tervezési és kivitelezési feladat része továbbá az 1-es főút és az M1 autópálya között a 2x1 sávos 103-as számú főút, az új 1122. jelű és az új 1133 jelű út (Úny bekötőút, Tinnye elkerülő út) kiépítése, és a 1106. jelű út Únytól Dág településig történő felújítása.

A szakaszon a tervek alapján többek között

  • 4 különszintű csomópont (M1-M100, Mányi, Szomori, Únyi különszintű csomópontok);
  • 26 híd;
  • és Örspusztán egy pár tengelysúlymérő állomással kombinált egyszerű pihenőhely épül.
Forrás: NIF ZRT

A beruházás második szakasza az Únyi csomóponttól Esztergomig tartó hozzávetőlegesen 15,4 kilométer hosszúságú, 2x2 sávos autóút, amely magába foglalja a Kesztölci mérnökségi telep kiépítését.

A tervezési és kivitelezési feladat része a Dorog bekötőút (amely a meglévő 10-117-es főúti csomópont környékén köt vissza a 10-es főútba az M100 autóút tervezett Kesztölci csomópontjából) kiépítése, valamint a teljes 1117. jelű út (Esztergom, Ipari Parki út) felújítása.

A szakaszon a tervek alapján többek között

  • 2 különszintű csomópont (Leányvári, Kesztölci különszintű csomópont);
  • 26 híd;
  • 3 alagút;
  • 317,25 méter zajárnyékoló fal és 361 méter zajárnyékoló domb épül.

A Kesztölci Mérnökségi telepen rendőrségi épületet, garázst, irodát, sótárolót, fedett kisteherautó tárolót és üzemanyagtöltőt alakítanak ki.