Példátlanul megugrott a magánrepülők iránti kereslet

10 luxushobbi a gazdagoknak, galéria, 2021
11. repülés - Private jet in the clouds, computer illustration. (Photo by Pixelchaos / LCL / Science Photo Library via AFP)
Vágólapra másolva!
A magánrepülőket szolgáltató cégek példa nélküli keresletnövekedést tapasztalnak a gazdag ügyfelek részéről. A háttérben az áll, hogy a vagyonosok igyekeznek elkerülni a nagy tömeget a járatokon, ahogy a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos utazási szabályok enyhültek, és sokan indultak útnak.
Vágólapra másolva!

Kivételesen erős keresletnövekedést tapasztalnak az olyan, magánrepülőgépeket szolgáltató cégek, mint a Flexjet vagy a PrivateFly. Ez elsőre akár meglepő is lehetne, mivel ez az időszak általában elég gyengének számít.

Most azonban teljesen más a helyzet. Korábban a koronavírus-járvány miatti utazási korlátozások miatt ugrott meg a magángépek iránti kereslet, hiszen a kereskedelmi járatok sokszor el sem indultak.

Most szintén a járvány a keresletnövekedés oka, csak épp ellentétes módon.

Ahogy ugyanis a korlátozások enyhültek, és egyre többen indultak útnak kereskedelmi járatokon, a vagyonosok úgy érzik, inkább elkerülnék a nagy tömegeket és sorokat, úgyhogy lecsaptak a magánrepülőkre - írja a The Guardian.

Az Európában szolgáltató Flexjet például ennek köszönhetően 53 százalékkal több gépet üzemeltetett szeptemberben, mint a megelőző hónapban, ami teljesen ellentétes az átlagos szezonális trendekkel.

Marine Eugène, a cég ügyvezető igazgatója elmondta,

a szektorban (Európában) az a jellemző, hogy van egy jelentős csúcs júliusban és augusztusban, majd szeptemberben érezhető lassulás következik.

Az idei év azonban teljesen felrúgta ezt a trendet.

A gazdagok újra lelkesen utaznak magángépekkel Forrás: Image Source/© Image Source, all rights reserved./Raphye Alexius

Ráadásul nem csak arról van szó, hogy egyesek a nyár végére vagy az ősz elejére tolták el a nyaralást a korlátozások miatt. Rendkívül nagy az érdeklődés az üzleti utak iránt is, vagyis általában elmondható, hogy nagyon megnőtt a kereslet – tette hozzá.

Emellett az látszik, hogy a Párizsba, Zürichbe, Münchenbe és Amszterdamba irányuló üzleti utak miatt ezek a városok visszatértek a top 10 európai úti cél közé, miközben a listát korábban a legnépszerűbb nyaralóközpontok töltötték meg – mondta Eugène.

Mindazonáltal igen komoly problémát jelent, hogy a magánrepülők utasonként nagyjából 20-szor nagyobb szén-dioxid-kibocsátást jelentenek, mint a kereskedelmi járatok.

Közben pedig az adatok alapján úgy tűnik, hogy a magángépek üzembe helyezése bővülni fog a következő években.

A Brian Foley Association tanácsadócég úgy számolt, hogy idén nagyjából 700 új magánrepülőt szállítanak majd le a gyártók, ami durván megegyezne a megelőző évek trendjével. Mindazonáltal 2022-ben jelentősebb felpattanás jöhet, ami a következő években is kitarthat. A cég kalkulációi alapján hamarosan az évi 900 darabos szintet is elérheti a szektor, amire 2007 óta nem volt példa.