Színes világ optikai felhőben

optika
illusztráció
Vágólapra másolva!
Siófok álmos, esős őszi idővel fogadta (2021. 09. 26-28.) a közel 380 ezer háztartásban szolgáltatást nyújtó, mintegy száz magyar tulajdonú hírközlési mikro-, kis- és közepes méretű vállalkozást képviselőit, a Magyar Kommunikációs Szövetség (MKSZ) tagjait.
Vágólapra másolva!

A konferencia és szakmai kiállítás a hírközlési ágazat helyzetére, és azon belül a kisebb szolgáltatók számára próbált a válaszokat adni, és itt most lehet mondani, hogy a méret nem számít, de úgy tűnik, hogy számít, és néha előny is!

Ahhoz, hogy pl. egy hálózatfejlesztéshez tényleg ne a méret legyen a meghatározó, kiegészítő lehetőségek, jellemzően „pénztárca kisegítők" kellenek, úgy, mint pl. EU-s pályázatok, és hazai befektetők, amelyekkel megvalósítható lesz a kormány 2030-ig szóló Nemzeti Digitális Stratégiája, és amelynek célkitűzése nem kevesebb, mint valamennyi hazai közintézmény és a háztartás teljes lefedettsége a szupergyors internettel.

Kéry Ferenc KMSZ Elnök; Fülöp Henrik IOSZIA Intézményvezető; Pataki Tamás ügyvezető, EuroCable Magyarország Kft. Forrás: Origo

Ahogy az erőforrások sem végtelenek, úgy a felosztható frekvenciakészlet sem végtelen, ezért a szimbiózis látszik a járható útnak a különböző feladatot ellátó hálózatok „együttélésének" biztosításával.

Az MKSZ vezeték nélküli internet szolgáltató tagjai által nyújtott szolgálatás során közel 50 ezer háztartásba érkezik a „mikro-felhőből" a színes világ, így a fejlesztés itt sem állhat le.

Mondjuk az sem egy mellékes körülmény, hogy milyen műsor is látszik az előfizető tévéjében. Jó lenne, ha tényleg nem számítana a méret, és pont olyan feltételekkel juthatnának műsorokhoz a kicsik, mint a nagyok.

A kisebb településen még „analóg facebook van", jellemzően beszélgetnek az emberek egymással -, de mivel hibák vannak, és lesznek is, na meg törvényileg is kötelező, kell a hibabejelentő is, meg kell a digitális adatkezelés is, ami meg egy másik problémás terület és persze kötelező.

Így csak ideig óráig lehet a telefonos ügyfélszolgálat biztosítása nélkül létezni a kisebb szolgáltatóknak.

Ezért itt sincs más megoldás, mint a kölcsönösen előnyös szimbiózis, ami jelen esetben egy olyan közös platform kialakítása lesz, amelynek fő feladata a költséghatékony minőségi ügyfélkezelés biztosítása.

Ez mind szép és jó lehet, de a szép színes világhoz, az „optikai-mikro-felhőhöz" kellenek a szorgos szerelői kezek, hogy bekössék, megszereljék, telepítsék, behangolják, kiépítsék – üzemeltessék, működtessék a hálózatot.

Mivel nem teheti meg a szakképzés azt, hogy nem reagál jó válaszokkal a szakmai utánpótlás megoldására, így pl. jelen esetben egy új szerelői szakképzés indítása lesz a jó válasz.

Szakmai konferenciát tartott a Magyar Kommunikációs Szövetség Siófokon. Forrás: Origo

Annak érdekében, hogy mielőbb elindulhasson az érdemi képzés, a rendezvényen megtörtént az együttműködési megállapodás aláírása a szövetség és az IOSZIA Duális Felnőttképzési Intézmény között.

Külön felhívó jellege volt annak a lépésnek, hogy az EuroCable Magyarország Kft. már a helyszínen csatlakozott ehhez a programhoz.

Azért bíztatja a kapcsolódásra a többi magyar KKV szolgáltatót, mert hiába van a világ online, előtte csak kell valaki, aki kiépíti a hálózatot, felszereli és majd javítja – Murphy ezt tudja jól - azt a készüléket, amelyen a nem ingyen jövő-menő jeleket biztosíthatja az előfizetőnek.

Kellenek a sok és biztos szaktudású szerelők, hogy a hazai KKV szolgáltatói fel tudják venni – netán meg is nyerjék - a versenyt bármilyen szolgálatóval szemben a minőségi szolgáltatáson felül az ügyfélkezelési többletszolgálttásokkal, amelyhez szorosan kapcsolódik a telefonos ügyfélszolgálat is, amely a személyességet hozza vissza az online világ személytelenségével szemben.