25 millió látogató előtt mutatkozhatnak be a magyar divat- és designtervezők a Dubaji Világkiállításon

dubai, expo, 2020, 2021, magyar, pavilon, Csernyus Lőrinc, látványterv, épület, Aqua Roots of Hungary
Vágólapra másolva!
A Dubaji Világkiállítás keretében a Magyar Divat & Design Ügynökség egy olyan hét megvalósítását tűzte ki célul, amely a kreativitást ünnepli, az innovációt ösztönzi, továbbá bemutatja a magyar divat- és designipar legkiválóbb alkotóit. A megjelenésnek köszönhetően az európai piac után a Közel-Keleten is felfedezhetik hazánk tervezőinek kreativitását és egyediségét, valamint kiváló alkalom, hogy a világkiállításra érkező 25 millió látogató megismerje országunk múltját, hagyományait, természeti kincseit és nemzeti kultúráját.
Vágólapra másolva!
A Magyar Pavilon a Dubaji Világkiállításon Forrás: Hungary at Expo 2020/Facebook

Magyarország számos programmal és eseménnyel csatlakozik a 2021. október 1. és 2022. március 31. között megvalósuló Dubaji Világkiállításhoz. Az Expo 2020 által megvalósított programok között kapnak helyet az Ügynökség divat- és designeseményei, melyeken a hazai divatipart és annak kiemelkedő tehetségeit ismerhetik meg a világ minden tájáról érkező látogatók. A Magyar Pavilona hagyományokat és a modernitást ötvözi, így a Világkiállításon való magyar megjelenés turisztikai, gazdasági és diplomáciai szempontból egyaránt egyedülálló lehetőség.

Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója kiemelte:

Hozzátette: „A Közel-Kelet első világkiállítására 25 millió ember érkezik, így kiváló lehetőség tervezőink számára, hogy felhívják a nemzetközi közönség figyelmét. Dubaj a nyugati világ egyik legfontosabb kereskedelmi szereplője, így a bemutatkozással rendkívül pozitív hatást gyakorolhatunk az országimázsra és hazánk turisztikai vonzerejére."

Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat és Design Ügynökség vezérigazgatója Forrás: MTI/Mohai Balázs

A Dubaji Világkiállításon való magyar megjelenésért alapvetően az Expo 2020 Magyarország a felelős, azonban az Ügynökség szakmai partnerként és tanácsadóként nyújt segítséget. Emellett az MDDÜ a hazánkat képviselő tervezők és a kiállítás formaruháit megalkotó márkák kiválasztásában adott támogatást, valamint a divat- és designrendezvények megszervezésében.

A kreatív hét során november 7-én egy vacsora keretében enged betekintést munkájába az Ügynökség a divat- és designipari szakemberek, a sajtó, a forgalmazók, illetve a jelenlévő influencerek számára. November 8-12. között valósul meg a Downtown Design, amely a hivatalos Dubai Design Week egyik központi eseménye. A magyar designmárkák – ERROR N' MORE, Forms Design, Zsuzsanna Horvath, Leits Miklós, Loomiosa, Oleant, Paper Up!, Planbureau, POSITION Collective és sarakele – alkotásai az egységes Budapest Select ernyőmárka alatt lesznek megtekinthetőek, csakúgy, mint a november 9-ei Budapest Select Fashion Show keretében bemutatkozó divattervezők – ABODI, Elysian, Kata Szegedi, Katti Zoób, Maison Marquise, MERO és Sentiments – alkotásai, amelyekkel az októberi Budapest Central European Fashion Week kifutóin már találkozhattak az érdeklődők. A Dubaji Világkiállításon való részvétellel az Ügynökség lehetőséget biztosít a tervezőknek, hogy megismertethessék országunk kreatívipari gazdagságát a látogatókkal, akik a világ minden tájáról érkeznek az eseményre.

Emellett november 10-én az MDDÜ egy kerekasztal-beszélgetésre invitálja az érdeklődőket, amely során különböző országok kreatív ágazatainak női vezetői osztják meg személyes gondolataikat és tapasztalataikat a sikerhez vezető úttal kapcsolatban.

A résztvevők név szerint Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója; Camille Boyer, az Austrian Fashion Association társalapítója; valamint Daria Marusyk, az ukrán divathét kommunikációs és fenntarthatósági vezetője. A beszélgetés során többek között olyan témákat járnak körbe, mint az új divatfővárosok, a fenntarthatóság, valamint a női vezetők szerepe a divatban.