A Szinglik Napját is meghódítja a digitális jüan

Couriers welcome Singles Day shopping spree China Chinese Singles' Day Double 11 shopping promotion e-commerce platform sales global online festival Shanghai JD.com courier parcel package deliver rush
Mai Jiming and other Chinese couriers of Chinese online retailer JD.com check their smartphones at JD Logistics' Jinyang station before delivering parcels from online shopping of the JD.com Singles Day Shopping Festival in Guiyang city, southwest China's Guizhou province, 11 November 2017. Couriers have welcomed the delivery rush generated by Singles Day shopping gala in China. Over 95 billion yuan ($14.30 billion) worth of orders were made by 2:00 am on Nov 11 from JD.com, which equaled the annual sales of the largest offline supermarket chain in China. The number increased to 120 billion yuan in the following 12 hours. The huge amount of transaction indicates couriers in China will be extremely busy due to surge of parcels needed to be delivered in the following week. Mai Jiming, 29, who works at JD Logistics' Jinyang station in Guiyang, capital of Southwest China's Guizhou province, is one of the couriers who has to get up one hour earlier than before since Nov 11 and does not even get time for meals during work hours. Thanks to efforts of couriers like Mai, parcels are being delivered at breakneck speed, even though the number of parcels in Jinyang station reached 2,800 on Nov 11 this year, which was twice as the number in normal days. Mai was happy to see the surprise of a customer who ordered a product at 3:00 pm and received it at 9:00 pm on Nov 11. Last November, Mai delivered 4,000 parcels and earned over 10,000 yuan with 8,000 yuan commission.
Vágólapra másolva!
Az egyik legnagyobb e-kereskedelmi óriásnak számító JD.com először fogad el digitális jüant is a Szinglik Napján, Kína legnagyobb éves vásárlási ünnepén. Így nem csak a kínai kiskereskedelmi forgalom, de a digitális valuta számára is izgalmasak lesznek a csütörtöki forgalmi adatok.
Vágólapra másolva!

A JD.com nevű kínai e-kereskedelmi óriás először fogad el digitális jüant a Szinglik Napján, amely Kínában a legnagyobb vásárlási ünnepet jelenti, és a számok alapján globálisan is vezető kiskereskedelmi eseménynek számít – írja a CNBC.

A Szinglik Napját november 11-én tartják, de a leárazási hullám már október vége óta tart.

Bár a digitális jüan hivatalosan még nincs országszerte forgalomban, a JD.com döntése egyértelműen jelzi, hogy most már igen nagy léptékben folyik a tesztüzeme.

A vállalat bejelentése szerint csütörtökig több mint 100 ezer ember használt digitális jüant a JD.com alkalmazásában az október 31-e óta tartó időszakban.

A társaság egyébként a China Construction Bankkal együttműködésben teszi lehetővé a digitális jüannal történő fizetést.

A Szinglik Napja a digitális jüan használatát is felpörgetheti Forrás: AFP/Imaginechina/Xu Congjun

A JD.com decemberben az első olyan online kiskereskedelmi platform volt, amely bejelentette, hogy elkezdi elfogadni a digitális jüant. Áprilisban pedig a cég már egyes dolgozóinak fizetését is ebben folyósította.

A cég közlése szerint 2021. december 11. és 2021. június 18. között összesen 450 ezer ember használta az egyelőre hivatalosan még csak tesztüzemben forgó digitális pénzt, és a forgalom összértéke valamivel több mint 100 millió jüan (15,6 millió dollár) volt.

Mivel pedig ezek voltak a JD.com által legutóbb közölt, hosszabb távra vonatkozó pénzügyi adatok a digitális jüannal kapcsolatban, kifejezetten érdekes lesz, hogy a Szinglik Napján realizált teljes forgalom milyen adatokat produkál majd.

A digitális jüan egyébként a kínai központi bank által kibocsátott hivatalos, szabályozott valuta. Vagyis lényegében úgy kell elképzelni, mint a hagyományos fizetőeszközt, csak ennek kizárólag digitális formája van. Fontos azonban, hogy ez nem decentralizált pénz, mint például a kriptovaluták, hanem ugyanúgy a jegybank alá tartozik, mint bármely más klasszikus valuta.