Vágólapra másolva!
A Lidl Magyarország számára stratégiai jelentőségű a fenntartható működés, a minél hatékonyabb erőforrás-felhasználás. Klímavédelmi programjai sorát az áruházlánc most újabb fontos intézkedéssel bővítette: 2022 január 1-jétől teljes üzlethálózatában, logisztikai központjaiban és irodaházában 100 százalékban megújuló erőforrásból származó áramot használ. Ezenfelül tovább bővül a napelemmel ellátott áruházainak száma, ezáltal is csökkentve az üvegházhatású gázok kibocsátását - tette közzé a Lidl Magyarország közleményében.
Vágólapra másolva!

A diszkontlánc elkötelezett amellett, hogy környezeti hatásait minimalizálja, ezért mind az infrastruktúra, mind az épületek és működési folyamatainak felelős kialakítása során kiemelt figyelmet fordít a környezettudatosságra.

Illusztráció Forrás: Creator

Az ISO 50001 rendszer bevezetése óta a Lidl Magyarország számos intézkedést hajtott végre annak érdekében, hogy elsősorban az üzletek és berendezések villamosenergia-felhasználását mérsékelje. Az energiafogyasztás csökkentését célzó intézkedéseinek eredményeképpen

2018-2020 között kb. 4.000 háztartás éves fogyasztásának megfelelő 9,1 millió kilowattóra (kWh) energiát takarított meg a vállalat,

amely által 3.100 tonna szén-dioxid-kibocsátást előzött meg. A zöld áramra való átállással, a 2019-es fogyasztási adatokat alapul véve, további több mint 44.000 tonna szén-dioxid-kibocsátás (2019-es szén-dioxid egyenértékkel számolva) megelőzése érhető el, ami közel 53.000 háztartás éves áramfogyasztásából származó szén-dioxid-kibocsátásnak felel meg.

A diszkontlánc a zöld energiára történő átállásához olyan szolgáltatóval kötött szerződést, amely garantálja, hogy kizárólag nap-, szél- és vízerőművek által termelt és/vagy gyűjtött energiát biztosít számukra.

Emellett további energiahatékonysági törekvése, hogy a külső forrásból származó energia mind nagyobb hányadát tudják kiváltani működésük során, ezért a vállalat fokozatosan bővíti napelemmel ellátott épületeinek számát is.

– emelte ki Tőzsér Judit, vállalati kommunikációs vezető.

A diszkontlánc szándékai szerint 2022-t követően is tovább bővíti napelemmel ellátott épületeinek számát, köztük a logisztikai központokat is szeretnék napelemes erőművekkel felszerelni. Az áruházak energiagazdálkodása mellett az üzletekben történő természetes hűtőközegek használata által folyamatosan azon dolgozik a vállalat, hogy csökkentse az üvegházhatású gázkibocsátást.