Egyre több cégnek van saját fenntarthatósági stratégiája

föld felmelegedés
A mesterséges intelligencia szerint nem az emberi tevékenység okozza a globális felmelegedést
Vágólapra másolva!
Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből.
Vágólapra másolva!

A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem harmadának – 31 százalékának – van saját fenntarthatósági stratégiája, egy évvel korábban ez mindössze a 15 százalékukra volt igaz. A vállalatok főként a környezettudatos működést, a dolgozókkal való méltányos bánásmódot és az etikus üzleti viselkedést helyezik előtérbe.

Globálisan egyre nagyobb szerepet kap a gazdaságban a fenntarthatóság, ez nem is csoda, hiszen több felmérés szerint változás nélkül könnyen klímakatasztrófába kormányozza magát a világ.

Ebben a harcban nagyon sok múlik a vállalkozásokon, köztük a magyar cégeken is. A K&H felmérése szerint javult a magyar vállalatok hozzáállása, de az eredményekre azért nem lehet még büszke az üzleti szféra.

Illusztráció Forrás: Pixabay

Még mindig kevés

A felmérés szerint a múlt év utolsó negyedében a legalább 2 milliárd forint árbevételű vállalatok 31 százalékának volt saját, nyilvános fenntarthatósági stratégiája, ez jelentős javulást jelent az egy évvel korábbihoz képest, 2020 végén ugyanis mindössze 15 százalékuk rendelkezett vele.

- mondta Suba Levente, a K&H Fenntarthatósági vezetője.

A jövő is felemásnak néz ki. Kedvező, hogy van remény a javulásra, a fenntarthatósági stratégiával jelenleg nem rendelkező vállalatok 23 százaléka ugyanis már dolgozik rajta, 31 százalékuknál pedig legalább már szóba került a téma. Bár az egy évvel korábbi 75 százalékról 45 százalékra csökkent azoknak az aránya, akik egyelőre nem is terveznek foglalkozni a témával, utóbbi arány még mindig nagyon jelentős. Ezen változtatni kell, továbbá számos lépést kell tenni ahhoz, hogy ne csak papíron, hanem a gyakorlatban is fenntarthatóbbá váljanak a vállalkozások- tette hozzá a szakember.

Mire koncentrálnak, akiknek van?

A fenntarthatósági stratégiával rendelkező cégek 89 százalékánál a környezettudatos működés, 86 százalékuknál a kollégákkal szembeni méltányos bánásmód, 83 százalékuknál az etikus üzleti viselkedés is nevesítve van.

Érdekesség, hogy míg az egy évvel ezelőtti felmérésben a cégek ugyannyi százaléka mondta, hogy a környezettudatos működés a fenntarthatóság fókuszában van, addig a méltányos bánásmód 68 százalékról az etikus üzleti viselkedés pedig még alacsonyabb értékről, 52 százalékról nőtt ezekre az értékekre. Valamivel kisebb arányban, de ezeknek a vállalkozásoknak a többsége a társadalmi tevékenységek támogatását (61 százalék) és az őszinte marketingkommunikációt (67 százalék) is szerepelteti a stratégiájában. Az is látható a K&H kutatásából, hogy

a környezettudatos működést stratégiájuk részeként megnevező vállalatok továbbra is kiemelten kezelik a működési, termelési folyamat környezetbaráttá tételét, valamint a környezettudatos, hatékony energetikai rendszerek alkalmazását.

Illusztráció Forrás: shutterstock.com

A K&H nagyvállalati kutatásról

A kutatás 200, a 2 milliárd forint éves árbevételt meghaladó, nem állami tulajdonú cég pénzügyi döntéshozójának megkérdezésével történt. A felmérést az Impetus Research készítette 2020, illetve 2021 novemberében. Készült a K&H Egészséges Társadalomért Alapítvány megrendelésére.