Átok sújthatott le: egy évvel az Ever Given balesete után zátonyra futott a testvérhajója

Container Ship 'Ever Given' Refloated, Unblocking Suez Canal bestof topix SUEZ, EGYPT - MARCH 29: The container ship 'Ever Given' is refloated, unblocking the Suez Canal on March 29, 2021 in Suez, Egypt. This morning the container ship came partly unstuck
SUEZ, EGYPT - MARCH 29: People watch as the container ship 'Ever Given' is refloated, unblocking the Suez Canal on March 29, 2021 in Suez, Egypt. This morning the container ship came partly unstuck from the shoreline, where it ran aground in the canal last Tuesday, and later resumed its course shortly after 3pm local time. The Suez Canal is one of the world's busiest shipping lanes and the blockage had created a backlog of vessels at either end, raising concerns over the impact on global shipping and supply chains. (Photo by Mahmoud Khaled/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Szinte napra pontosan egy évvel azután, hogy az Ever Given egy hétre elzárta a Szuezi-csatornát - ami a szenzáció mellett globális kereskedelmi káoszt is okozott -, a konténerhajó testvérhajója (illetve némileg kisebb, de így is hatalmas méretei miatt: unokatestvére) is zátonyra futott a marylandi Chesapeake-öbölben, az USA-ban, írja a The Guardian.
Vágólapra másolva!

Az amerikai parti őrség szóvivője elmondta, hogy az Ever Forward vasárnap este 9 óra körül futott zátonyra, miután eltévedt a Craigshill-csatornában, a 16-os és 14-es bóják között, a Gibson-szigetnél, amikor a baltimore-i kikötőből a virginiai Norfolkba próbált eljutni, és a parti őrség azóta is a kimentésén fáradozik.

Még vizsgálják, hogy mi okozhatta a balesetet,

ami szerencsére nem vezetett sérülésekhez, és nem okozott kárt a hajónak.

Az Ever Given a Szuezi-csatornában (régi felvételen) Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Mahmoud Khaled

Az Origo folyamatosan nyomon követte és beszámolt a 2021. március 23-án a Szuezi-csatornán elakadt Ever Given katasztrófájáról, amely végül nyár közepén érkezett meg az eredeti célállomására.

Minden valószínűség szerint nagy húzóerőre, kedvező árapályi körülményekre (a hónap későbbi részében), esetleg kotrásra vagy üzemanyag (vagy rakomány) eltávolítására is szükség lesz ahhoz, hogy a hajót újra vízre lehessen tenni.

Az Ever Forward:

Az amerikai parti őrség vezetője utasítást adott ki, amely előírja a hajó legénységének, hogy négyóránként mérjék meg az Ever Forward összes tartályát, hogy ellenőrizzék az esetleges szennyezés lehetőségét, és jelentsenek minden észrevehető változást a hajó stabilitásában, a merülési értékeiben. Eddig még nem érkezett ilyen jelentés.

A 400 méteres Ever Givenhez hasonlóan a 334 méteres Ever Forward is a tajvani székhelyű Evergreen Marine Corp. tulajdonában van.

Videón mutatjuk, hogyan okoznak a megahajók megaproblémákat:

Ez ugyanakkor aligha azonos a Szuezi-csatorna incidensével.

Ebben az esetben az Ever Forward nem akadályozza a Baltimore-ból ki- és belépő hajóforgalmat.

Más hajóknak is bőven van hely a manőverezésre. Ez azonban nem jelenti azt, hogy az Ever Forward újbóli vízre bocsátása könnyű lesz. A biztonság kedvéért a térségben közlekedő többi hajónak utasításba adták, hogy lassítsanak és egyirányú forgalmi rendben közlekedjenek.

A hajónak legalább 13 méter mély vízre van szüksége a mozgáshoz, viszont ahol elakadt, ott csak 7 méteres volt a víz mélysége.