Az egyik ilyen közismert cég a svájci Nestlé. A vállalat a múlt héten ugyan bejelentette, hogy felfüggeszti egyes termékek árusítását Oroszországban, az élelmiszergyártó továbbra is teljes kapacitással működteti [a más piacokat is élelmiszerrel ellátó] hét oroszországi gyárát.
A Nestlé hétezer alkalmazottnak ad munkát Oroszországban, azonban árbevételének mindössze két százalékát termeli ki a helyi piacon.
Ukrajna miniszterelnöke mindazonáltal a Twitteren ítélte el a svájci óriás álláspontját, és azzal vádolta a vállalatot, hogy az hozzájárul a védtelen ukrán gyerekek és anyák legyilkolásához. A Nestlé ellen közösségi bojkott is indult, a vállalat logójában pedig már feltűnt egy nagy N (mint "náci") betűt viselő madár, és a cég szlogenjét a vállalat bírálói a Good Food Good Life (Jó Étel, Jó Élet) mottóról a Good Rubl, Good Reich (Jó Rubel, Jó Gazdagság) változatra módosították.
Az Oroszországban aktív ötszáz francia vállalat közül csak a luxuscikkek szektorában kereskedő Hermès, Kering és az LVMH hagyta el a piacot.
Volodimir Zelenszkij a hétvégén felszólította az összes nyugati vállalatot – külön kiemelve a francia Auchant –, hogy haladéktalanul hagyják el Oroszországot, és "számolják fel a profitéhségüket", amely az ukrán elnök szerint elfogadhatatlan az Ukrajna ellen elkövetett „háborús bűnök" láttán.
Az Auchan 231 hipermarkettel rendelkezik Oroszország területén, amelyek az óriásvállalat árbevételének 10 százalékát realizálják.
Azok a francia vállalatok, amelyek tevékenysége nem esik a nemzetközi szankciók alá, azonban nem kötelesek felfüggeszteni oroszországi tevékenységüket, számolt be róla a France Inter.