Újabb botrány a brit kompvállalatnál: fennakadt a biztonsági ellenőrzésen az egyik hajójuk

Vágólapra másolva!
A P&O Ferries brit komptársaság egy másik hajója is a nemzetközi médiumok célkeresztjébe került miután kiderült: a hatóságok nem tudták elvégezni rajta a kötelező teljes biztonsági ellenőrzést, és emiatt a hajót átmenetileg kivonták a forgalomból. Az ügy előzménye, hogy a komptársaság 800 tengerészét azonnali hatállyal elbocsátotta és alacsonyabb bérigényű külföldiekkel váltotta fel, ami hatalmas tiltakozáshullámot váltott ki több brit kikötőben is, írja a Sky News.
Vágólapra másolva!

A Sky News-hoz eljutott információk szerint pánikhangulat lett úrrá a Pride of Kent nevű hajó legénységnek körében, miután hozzájuk is eljutott a komptársaság drasztikus lépésének híre.

Az Egyesült Királyság Tengerészeti és Parti Őrség Hivatala (MCA) a sajtónak elmondta:

fontos volt ellenőrizniük, hogy a Pride of Kent rakomány és utasok nélkül is biztonságosan vízre bocsátható-e,

mielőtt egy nem pontosított későbbi időpontban további, átfogóbb vizsgálatot is végeznek rajta. A hivatal ezt követően azt is nyilvánosságra hozta, hogy a komphajó már a kisebb vizsgálaton is elhasalt, emiatt egyelőre nem közlekedhet tovább.

Az ellenőrzés nyilvánvaló kudarcának oka még tisztázásra szorul.

A Pride of Kent komphajó Forrás: Wikipedia

Az MCA jelezte: a flotta minden egyes hajóját biztonságosnak kell minősíteni, mielőtt a személyzetet ilyen nagy mennyiségben lecserélik.

A Vasúti, Tengerészeti és Közlekedési Dolgozók Országos Szakszervezete (RMT) üdvözölte a Pride of Kent komphajó működésének felfüggesztését, amíg az meg nem felel az összes biztonsági előírásnak és vizsgálatnak.

Eközben a kormány felszólította a vállalatot, hogy álljon le a drasztikus létszámcsökkentési intézkedéseivel, továbbá egy utolsó lehetőséget is adott a társaság számára, hogy az eredeti feltételekkel és bérekkel felajánlja mind a 800 érintett tengerésznek a munkafelvételt. Közülük azonban 430-an már elfogadták a P&O Ferries kártérítési ajánlatát – erről az Origo is beszámolt –, és az összeget áprilisban kézhez is kaphatják.

Az ügyet bonyolítja, hogy 70 új vezető beosztású személyzeti alkalmazott már aláírta az alkalmazásáról szóló szerződését.

Grant Shapps brit közlekedési miniszter javaslatokat terjesztett a parlament elé, amelyek elfogadásuk esetén védenék a tengerészeket a hasonló lépésekkel szemben.

A P&O Ferries az üggyel kapcsolatban ezt a közleményt adta ki: „Teljes mértékben üdvözöljük a kormány elkötelezettségét a brit vizeken dolgozó valamennyi tengerész minimálbérének emelése mellett. Kezdettől fogva egyenlő feltételekben gondolkodtunk, amikor a brit kompjáratok legénységének béréről esett szó. Bejelentésünk nem a tengerészek bérének csökkentéséről szól, hanem arról, hogy lehetővé váljon számunkra egy teljesen rugalmas legénységi alkalmazási modell kialakítása és használata."