Furcsa közös vonás van a Coca-Cola és a politikai választások között

Coca-Cola reklám
Vágólapra másolva!
A viselkedéskutatók szerint az emberek úgy kedvelik a dolgokat, ahogyan azok vannak. A megszokás nyugtat minket és biztonságérzetet kelt bennünk, ezért nehezen törekszünk a változásra - írja a promotions.hu. 
Vágólapra másolva!

Ugyanezen gondolatmenet mellett haladva, nem szívesen változtatjuk meg korábbi döntéseinket sem, még akkor sem, amikor a változtatás nem jár áldozattal, viszont nagy lehet a tétje. Ezért halogatjuk például a költözést, annak ellenére, ha lenne lehetőségünk egy kellemesebb környezetbe, kényelmesebb otthonba költözni és többek között ez a szabály igaz a munkahely váltásra is. Nehezen váltunk, ha már jó ideje egy adott cégnél dolgozunk.

A Coca-Cola tesztelte a status quo hatást, hiszen a vásárlási pszichológiát nagyban befolyásolja az emberi viselkedés.

Illusztráció Forrás: Coca-Cola

1985-ben a Coca-Cola bemutatott egy új Coke-t, ami az eredeti Cola egy új kiadása volt.

Az íztesztek alapján a többségnek az új íz tetszett, azonban amikor egymás mellé tették a két terméket, a többség a régi, klasszikus, megszokott változatot választotta.

A viselkedéstudomány kutatói szerint ez az elmélet érvényesül a politikai választásban is.

Az a kormány, amelyik éppen hivatalban van, a status quo hatás miatt helyzeti előnnyel indul, ugyanis szívesebben választanak az emberek egy megszokott pártot, mint egy újat, ezért van az új kihívóval szemben a régi jelöltnek nagyobb esélye.