Megdöntötte a Tesla körrekordját a Porsche a Nürburgringen

Porsche Taycan Nürburgring
Vágólapra másolva!
Az 1020 lóerős Model S Plaid idejére bő 2 másodpercet vert rá a 761 lóerős Taycan Turbo S.
Vágólapra másolva!
Forrás: Porsche

A Porsche visszavette a nürburgringi körrekordot a sorozatgyártású elektromos járművek kategóriájában azzal, hogy egy Taycan Turbo S nemrég

7:33,35 perc alatt ment körbe a 20,8 km-es versenypályán.

Lars Kerns fejlesztési pilóta ideje több mint 2 másodperccel gyorsabb, mint a Tesla Model S Plaid ideje, a tavaly szeptemberében futott 7:35,58-as kör. A Tesla korábban a Taycan Turbo 2019-ben beállított 7:42.34-es körrekordját adta át a múltnak, de a különbség a valóságban nagyobb volt, mert a Porsche régi rekordja a pálya régebbi, 20,6 km-es verziójára vonatkozott. Mind a Tesla Model S Plaid, mind a Taycan Turbo S új ideje azonban már a hosszabb pályán született.

A biztonsági bukócsőtől, a versenyülésektől és versenyövektől eltekintve a Turbo S a Porsche szerint teljesen szabványos sorozatgyártású példány volt. De nem az alapmodell, ugyanis a feláras 21 colos RS Spyder-stílusú felniken Pirelli P Zero Corsa semi-slick gumik voltak - ezek gyári opcióként érhetők el az 2023-as modellévű Taycanhoz a Performance csomag részeként, akárcsak a Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) nevű adaptív futómű, amelyet a tapadósabb gumikhoz hangoltak.

Forrás: Porsche

Az, hogy a 269 lóerővel gyengébb Porsche megverte a Tesla csúcsmodelljét, jól mutatja, hogy a német gyártó futómű- és féktechnológiában még az amerikai előtt jár. Egyébként a leggyorsabb nem szériagyártású villanyautó rekordját a Volkswagen ID.R tartja a Nürburgringen 2019-ből, a 6:05,34-es körével.