Különleges megoldással épült új folyami híd Magyarországon - képek

új híd a Sajó felett a sajószentpéteri elkerülő úton, Sajó-folyó felett,
Vágólapra másolva!
Sikeresen lezárult a Sajó-folyó felett épülő B2 jelű híd betolása a Sajószentpéter és Berente elkerülését megteremtő 260-as főút építési projektjén. Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában a HE-DO Építő Zrt. és a Soltút Kft. 10,615 kilométernyi utat épít új nyomvonalon, csökkentve a 26-os főút két településen áthaladó forgalmát. A Hódút Kft. munkájával megvalósuló hídépítésnél különleges hídtolási technológiát alkalmaztak.
Vágólapra másolva!

A 164 méter hosszúságú átjáró háromnyílású híd, öszvérszerkezetként épült meg - emeli ki a Magyar Építők cikke.

A Sajó vízjárásának kiszámíthatatlansága miatt a határidők tartása érdekében az acélszerkezet szerelését és a vasbeton pályalemez építését árvízmentes szerelőtéri körülmények között végezték el.

Ezt követően a felszerkezetet vasbeton pályalemezzel együtt tolásos technológiával juttatták a végső helyére.

Ilyen technológiát Magyarországon korábban csak két hídszerkezet esetén alkalmaztak.

Galériánkban a Magyar Építők fotóinak felhasználásával látványos felvételeket mutatunk az új Sajó-hídról:

új híd a Sajó felett a sajószentpéteri elkerülő úton, Sajó-folyó felett,
új híd a Sajó felett a sajószentpéteri elkerülő úton, Sajó-folyó felett,
új híd a Sajó felett a sajószentpéteri elkerülő úton, Sajó-folyó felett,
új híd a Sajó felett
új híd a Sajó felett a sajószentpéteri elkerülő úton, Sajó-folyó felett,
új híd a Sajó felett a sajószentpéteri elkerülő úton, Sajó-folyó felett,
új híd a Sajó felett a sajószentpéteri elkerülő úton, Sajó-folyó felett,
új híd a Sajó felett a sajószentpéteri elkerülő úton, Sajó-folyó felett,
új híd a Sajó felett a sajószentpéteri elkerülő úton, Sajó-folyó felett,
új híd a Sajó felett a sajószentpéteri elkerülő úton, Sajó-folyó felett,
új híd a Sajó felett a sajószentpéteri elkerülő úton, Sajó-folyó felett,
új híd a Sajó felett a sajószentpéteri elkerülő úton, Sajó-folyó felett,
új híd a Sajó felett a sajószentpéteri elkerülő úton, Sajó-folyó felett,
új híd a Sajó felett
új híd a Sajó felett a sajószentpéteri elkerülő úton, Sajó-folyó felett,
új híd a Sajó felett a sajószentpéteri elkerülő úton, Sajó-folyó felett,
új híd a Sajó felett a sajószentpéteri elkerülő úton, Sajó-folyó felett,
új híd a Sajó felett a sajószentpéteri elkerülő úton, Sajó-folyó felett,
új híd a Sajó felett a sajószentpéteri elkerülő úton, Sajó-folyó felett,
új híd a Sajó felett a sajószentpéteri elkerülő úton, Sajó-folyó felett,
új híd a Sajó felett a sajószentpéteri elkerülő úton, Sajó-folyó felett,
új híd a Sajó felett a sajószentpéteri elkerülő úton, Sajó-folyó felett,
új híd a Sajó felett a sajószentpéteri elkerülő úton, Sajó-folyó felett,
új híd a Sajó felett
új híd a Sajó felett a sajószentpéteri elkerülő úton, Sajó-folyó felett,
új híd a Sajó felett a sajószentpéteri elkerülő úton, Sajó-folyó felett,
új híd a Sajó felett a sajószentpéteri elkerülő úton, Sajó-folyó felett,
új híd a Sajó felett a sajószentpéteri elkerülő úton, Sajó-folyó felett,
új híd a Sajó felett a sajószentpéteri elkerülő úton, Sajó-folyó felett,
új híd a Sajó felett a sajószentpéteri elkerülő úton, Sajó-folyó felett,

A hídtolás technológiájának részeként az acélszerkezet elejére egy 52 méter hosszúságú, 60 tonna összsúlyú, rácsos szerkezetű betolócsőr került.

Tavaly júliusban végrehajtották a hídbetolás első ütemét: ennek során 62 méteres hosszúságú hídtolás történt, és 200 tonna súlyú acélszerkezetet mozgattak meg.

Ezután novemberig 428 tonna acélszerkezetet állítottak össze a helyszínen, továbbá 1900 köbméternyi betont dolgoztak be az alépítményi szerkezetek és a pályalemez kivitelezése során.

A betolás következő szakasza november végén kezdődött: az akkor már 1860 tonna össztömegű híd összesen 164 métert haladt előre. Az első 9 méter elvégzése után a szerkezet végére is felkerült egy 8,5 tonna súlyú gerinclemezes hátsó csőrszerkezetet, az első csőrszerkezethez hasonló funkciókkal.

A tolás során naponta átlagosan 24 métert mozgatták a hidat, amely december 8-án érte el a végleges helyét.

(A hidat kivitelező vállalat a munkálatok idején még a Hódút Kft. nevet viselte, ám 2023. január 20-tól a cégneve megváltozott, az új neve: Duna Group International Útépítő Korlátolt Felelősségű Társaság.)