Emily Ratajkowski akkor vált igazán ismertté, amikor szerepelt – vagyis inkább nagyrészt meztelenül táncikált – Robin Thicke Blurred Lines című slágerének videóklipjében. Bár a videóklip méghozta számára a vágyott népszerűséget, évekkel később arról vallott, hogy a forgatás, a klip és Thicke személye is részét képezte az ő saját #metoo történetének.
Azóta többször hangoztatta, hogy magát feministának tartja, 2018-ban például a radikális baloldali aktivista Amy Schunerrel együtt tartóztatták le egy tüntetésen.
Megszólalásaiban többször kitér arra, hogy mennyire zavarja, hogy a világ csak a teste és főleg a mellei miatt figyel rá, szerinte ezzel tárgyiasítják őt, nehezményezte azt is, hogy az elmúlt hónapokban a sajtó főleg csak a randizási szokásairól írt.
Ratajkowski feminizmusa, woke-szimpátiája és önérzetes megszólalásai ellenére most egy Marc Jacobs reklámban vetkőzött le.
Az új kampány célja a nemek nélküli kifejezésmód és az egyéniség ünneplése.
A divatmárka sajtóközleményében a következőket írta: „A kollekció a márka központi értékeire és esztétikájára épít; a nemek nélküli kifejezésmód felfedezése és az egyéniség ünneplése a könnyedén vagány utcai ruhadarabokon keresztül, amelyeket a jól ismert, láncmintás MARC JACOBS felirat díszít.”
Ratajkowski egy magas derekú nadrágot vett fel, melleit csak a karjával takarta és egy sor, állítólag stílusos ruhát viselt a fotózáson.
Az már biztos: Ratajkowski egyéniség, a topless pózolás jól áll neki, azt pedig, hogy ez utóbbi hogyan fér össze az önérzetes feminizmusával, biztosan megtudjuk majd egy következő memoárjából.
Alig várjuk!