Noh Huyn-soo nem zavartatta magát akkor sem, amikor észrevette, hogy barátja, a Szöuli Nemzeti Egyetem diákja mobiltelefonjával lefilmezte, amint szemtelenül levette a falra ragasztott banánt: komótosan meghámozta és jóízűen megette a gyümölcsöt.
Amikor végzett, a banánhéjat visszaragasztotta eredeti helyére, majd széles mosollyal az arcán tovább sétált.
Többen is elképedve figyelték a nem mindennapi jelenetet.
Amikor a múzeum képviselője kérdőre vonta Huyn-soo-t, flegmán azt válaszolta, hogy nem volt ideje reggelizni, és éhes volt. Később a KBS műsorszolgáltatónak elmondta, hogy úgy gondolta, egy modern műalkotás megrongálása is értelmezhető művészetként. A héj visszaragasztását pedig csupán poénnak szánta.
"Azt gondoltam, hogy ez a kreáció felettébb érdekes. Bizonyára azért volt a falra ragasztvam hogy elfogyaszthassuk" - vélekedett.
A műalkotáshoz tartozó gyümölcsöt egyébként két-három naponta frissebbre cserélik.
Cattelan, a New Yorkban élő szobrász és performanszművész állítólag értesült az esetről, és csupán ennyit reagált: "Semmi baj!"
Nem ez volt az első eset, hogy megcsúfították Cattelan műalkotását. A 2019-es, Miami Art Basel-i bemutatkozó kiállításán egy másik performanszművész, David Datuna szintén megette a falra ragtapaszozott banánt. Datuna később a Guardiannek azt mondta, hogy bár "zseninek" tartja Cattelant, de kifogásolta, hogy egy 20 centbe kerülő banánnak ilyen jelentős szerepet adtak.
A Miami Art Basel kiállításon bemutatott műalkotás egyébként 120.000 dollárért kelt el, később még ennél is többet, 150.000 dollárt is fizettek érte.
A padovai születésű Cattelan a populáris kultúrát megkérdőjelező, provokatív műalkotásairól is ismert.
Az egyik - egy 18 karátos aranyból készült, Amerika nevű, 1 millió font értékű vécé - 2019 szeptemberében került a címlapokra, miután az oxfordshire-i Blenheim-palotában egy éjszakai rablás során letépték a kiállítófalról.
Cattelan "Középső ujj"-szobrát pedig a milánói tőzsdével szemben rongálták meg környezetvédelmi aktivisták.