Egész Ázsiában szárnyal az elektromos járművek piaca

elektromos, autó, akkumulátor
Illustration. A Tesla brand electric car recharges its battery at a public terminal. November 10, 2021. Illustration. Une voiture electrique de marque Tesla recharge sa batterie sur une borne publique. 10 novembre 2021. (Photo by David Himbert / Hans Lucas / Hans Lucas via AFP)
Vágólapra másolva!
Hosszú ideig Kína uralta az elektromos járművek piacát Ázsiában, azonban mára egyre több ország kezdett felzárkózni. A sorozatos fejlesztéseknek és támogatásoknak köszönhetően pedig a kontinensen mára nagyon népszerűek lettek az elektromos járművek.
Vágólapra másolva!

Az iparági elemzések szerint a következő évtizedben egyre több ázsiai ország fog lendületesen felzárkózni Kína mögött az elektromos járművek piacán. Várhatóan Indonéziában, Thaiföldön és Indiában is rohamos ütemben zajlanak majd a fejlesztések, ahogy az elektromos járművek iránti kereslet folyamatosan bővül – írja az Oilprice.com.

Az adatok szerint 2022 harmadik negyedévében az utasszállító elektromos járművek eladásai (éves alapon) 35 százalékkal nőttek Délkelet-Ázsiában.

A legnagyobb értékesítési volument pedig Thaiföldön regisztrálták, melyet Indonézia és Szingapúr követett.

A régióban az újautó-eladások 2 százalékát tették ki az elektromos modellek, és a térségben egyre népszerűbbek az elektromos autók. Közben a legnagyobb délkelet-ázsiai gazdaságnak számító Indonézia folyamatosan fejleszti az elektromos járműgyártási kapacitását.

Jelentős növekedést produkál az elektromos járművek piaca Ázsiában Forrás: Origo

A kormány azt reméli, hogy az évtized végére 13 millió elektromos motorkerékpárt és 2,2 millió darab elektromos autót gyártanak majd. Ezt megtámogatja az ország jelentős fém- és ásványipara, illetve a hatalmas nikkelkészlete.

Indonéziában található a globális nikkelkészletek 52 százaléka.

Az indonéz kormány egyébként azt tervezi, hogy az ország 2060-ra eléri a nettó nullás szén-dioxid-kibocsátást.

Eközben a térség másik nagy gazdasága, Thaiföld is igyekszik növelni a szerepét a piacon. Miközben a kormány itt is jelentősen támogatja a gyártást és a vásárlást, a kínai vállalatok egyre intenzívebb jelenléte is segíti a fejlesztéseket. Thaiföldön olyan kínai cégek vannak jelen, mint a Great Wall Motor, a SAIC Motor vagy a BYD.

A gyártók számára emellett kiemelten fontos kérdés lesz az indiai piac jövője.

Az ország ugyanis komoly lemaradásban van a legnagyobb piacok (Kína, USA, Európa) mögött, azonban a vállalatoknak hatalmas lehetőséget jelenthet az 1,4 milliárd főt meghaladó indiai lakosság kereslete, amely már tavaly is megnégyszereződött 2021-hez képest – noha még mindig jóval elmarad a kínai kereslettől.

Nem meglepő, hogy ma már olyan nagy autógyártók látnak fantáziát az elektromos autók eladásában az indiai piacon, mint a Citroën, a Volvo és az Audi.