Az iparági elemzések szerint a következő évtizedben egyre több ázsiai ország fog lendületesen felzárkózni Kína mögött az elektromos járművek piacán. Várhatóan Indonéziában, Thaiföldön és Indiában is rohamos ütemben zajlanak majd a fejlesztések, ahogy az elektromos járművek iránti kereslet folyamatosan bővül – írja az Oilprice.com.
Az adatok szerint 2022 harmadik negyedévében az utasszállító elektromos járművek eladásai (éves alapon) 35 százalékkal nőttek Délkelet-Ázsiában.
A legnagyobb értékesítési volument pedig Thaiföldön regisztrálták, melyet Indonézia és Szingapúr követett.
A régióban az újautó-eladások 2 százalékát tették ki az elektromos modellek, és a térségben egyre népszerűbbek az elektromos autók. Közben a legnagyobb délkelet-ázsiai gazdaságnak számító Indonézia folyamatosan fejleszti az elektromos járműgyártási kapacitását.
A kormány azt reméli, hogy az évtized végére 13 millió elektromos motorkerékpárt és 2,2 millió darab elektromos autót gyártanak majd. Ezt megtámogatja az ország jelentős fém- és ásványipara, illetve a hatalmas nikkelkészlete.
Indonéziában található a globális nikkelkészletek 52 százaléka.
Az indonéz kormány egyébként azt tervezi, hogy az ország 2060-ra eléri a nettó nullás szén-dioxid-kibocsátást.
Eközben a térség másik nagy gazdasága, Thaiföld is igyekszik növelni a szerepét a piacon. Miközben a kormány itt is jelentősen támogatja a gyártást és a vásárlást, a kínai vállalatok egyre intenzívebb jelenléte is segíti a fejlesztéseket. Thaiföldön olyan kínai cégek vannak jelen, mint a Great Wall Motor, a SAIC Motor vagy a BYD.
A gyártók számára emellett kiemelten fontos kérdés lesz az indiai piac jövője.
Az ország ugyanis komoly lemaradásban van a legnagyobb piacok (Kína, USA, Európa) mögött, azonban a vállalatoknak hatalmas lehetőséget jelenthet az 1,4 milliárd főt meghaladó indiai lakosság kereslete, amely már tavaly is megnégyszereződött 2021-hez képest – noha még mindig jóval elmarad a kínai kereslettől.
Nem meglepő, hogy ma már olyan nagy autógyártók látnak fantáziát az elektromos autók eladásában az indiai piacon, mint a Citroën, a Volvo és az Audi.