A BMW M GmbH tervezőmérnökei közutakon, a gyári tesztlétesítményeiben és különböző versenypályákon kezdték meg nemrég az új, G60-as 5-ös BMW-n alapuló M5 tesztelését. Azt már eddig is tudtuk, hogy lesz szedán karosszériás M5, de most a gyár azt is megerősítette, hogy
a sportmodell palettája Touring karosszériaváltozattal bővül.
Legutóbb a szívó V10-es motorral hajtott E60-as M5-öst lehetett kombiként megvenni (2010-ig, 1091 db példány), azelőtt meg a szívó sorhatos motorral hajtott E34-est (1992, 891 db példány).
Ahogyan az új, hetedik generációs M5 limuzin, úgy az új M5 Touring is egy plug-in hibrid hajtáslánccal érkezik meg az utakra, vagyis
zöld rendszámot is kaphat.
Ennek alapja az eddig használt, 4,4 literes ikerturbós V8-as lesz, a hátsó tengelynél azonban már egy villanymotor is besegít a hajtásba.
A rendszer összteljesítménye állítólag eléri majd a 800 lóerőt, a nyomatéka pedig az 1000 Nm-t,
ami 33 százalékos plusz lenne az előző (F90) M5-öshöz képest. Megmarad a nyolcfokozatú automatikus váltó és a sportos hangolású xDrive összkerékhajtás.
A várhatóan 2-2,2 tonna körüli tömegű M5 Touring első prototípusainak gyakorlati tesztelése a következő napokban kezdődik meg nagyvárosi forgalomban, országutakon és a Münchenhez közeli autópályákon. A kombi karosszéria, a nagyteljesítményű hajtáslánc és az adaptív futómű együttműködését ezt követően a Nürburgring Nordschleife versenypályán ellenőrzik és finomhangolják a mérnökök.