Újabb fordulat a Booking-botrányban: a vezérigazgató levelet írt a szállásadóknak

2014-04-28 Exterior of the headquarters of Booking.com in Amsterda
2014-04-28 Exterior of the headquarters of Booking.com in Amsterdam, the Netherlands, 28 April 2014. Through the site hotel nights can be booked at a favorable rate. ANP LEX VAN LIESHOUT
Vágólapra másolva!
Glenn Fogel, a Booking.com vezérigazgatója kedd délután levélben kért bocsánatot azoktól a szállásadóktól, akik érintettek voltak a kifizetési botrányban, és késve, vagy még a mai napig sem kapták meg a pénzüket.
Vágólapra másolva!

A levélből kiderül, hogy nem csupán rendszerkarbantartás, hanem rendszerfejlesztés és migráció is történt, új funkciók implementálásával.

A vezérigazgató minimum 50 eurónyi, helyi pénznemben kifizetésre kerülő kárpótlásra tett ígéretet. Az összeg nem fix, hanem változik a tartozás hosszának és összegének mértékével - írja a Spabook.net.

A probléma nagyságát és azt, hogy még továbbra is fennáll, jelzi az, hogy a vezérigazgató arra kéri a szállásadó partnereket, hogy jelezzék egy megadott e-mail címen, amennyiben még nem kapták meg a nekik járó pénzt.

Érdekes, hogy a Booking saját maga nincs tudatában annak, hogy kinek tartozik még – ez azért problémás, mert nagy valószínűséggel adatvesztést, vagy erőforráshiányt jelezhet.

A Booking.com a mai napig tartozik szállásadóknak Forrás: ANP/AFP/Lex Van Lieshout

A Booking levelét az alábbiakban rövidítve közöljük:

Booking bocsánatkérés Glenn Fogel vezérigazgató aláírásával

Kedves Partnerünk!

Azért írok, hogy elnézést kérjek a pénzügyi és fizetési rendszereink karbantartásának, valamint az ebből eredő fizetési késedelmeknek Önre és vállalkozására gyakorolt következményeiért. Szeretnék egy kicsit többet megosztani a történtekről.

Azon befektetésünk részeként, hogy technológiánk továbbra is egyre magasabb szintű online biztonságot nyújtson Önnek, vendégeinek és rendszereinknek, alapvető fejlesztéseket kellett végrehajtanunk, beleértve a pénzügyi és fizetési platformjaink rendszerfrissítését. Annak ellenére, hogy alaposan megterveztük és előre értesítettük Önt és többi partnerünket, hogy ezt a munkát elvégezzük, számos előre nem látható probléma adódott. Ennek következtében néhány partnerünk kifizetése megszakadt.

A késések a kifizetések megérkezésében, amelyet egyes partnereink tapasztaltak, hosszabbak voltak, mint amire számítottunk.

Ezért ha Ön olyan partner, aki még mindig kifizetésre vár, és még nem kerestük Önt ezzel kapcsolatban, kérjük, jelezze ezt nekünk a [email protected] címen, hogy minél előbb rendezzük kifizetését.

Azon partnereink számára, akiknek a fizetése további 21 napot vagy többet késett (a 10 napos fizetési befagyasztás után, amelyet kezdetben az átállás részeként közöltünk), jó szándékunk jeléül egyszeri készpénzes fizetést szeretnénk felajánlani, amelyet november végéig utalunk el közvetlenül a bankszámlájára. Ez az összeg a tartozás összegétől és a tapasztalt késedelem hosszától függően változik, de legalább 50 euró (vagy ennek megfelelő összeg helyi pénznemben) vagy ennél magasabb értékű.

Őszinte bocsánatkéréssel,
Glenn Fogel
vezérigazgató