Újabb angol győzelem a Szafari Ralin?

Vágólapra másolva!
Hétvégén Kenyában rendezik az afrikai kontinens egyetlen világbajnoki futamát, a 49. Szafari Ralit. Az utóbbi négy évben kivétel nélkül brit pilóta nyert - ezúttal is a Ford Focusszal versenyző, a pontversenyben a finn Mäkinennel holtversenyben az élen álló skót McRae számít az egyik legnagyobb esélyesnek.
Vágólapra másolva!

Az eddigi gyakorlattól eltérően idén február helyett júliusban van a sorozat egyik legnehezebb versenye, érthető tehát, hogy idény közben két futam között is nem egy csapat tesztelt afrikai környezetben. A nyári időjárás kedvezően hat majd a versenyre, mert az özönvízszerű esőzéseknek nyomuk sem lesz, így legalább egy gonddal kevesebbel kell megküzdeniük a csapatoknak. A pálya, ha apróbb változtatásokkal is, de megegyezik a tavalyival, ezért nem érheti nagy meglepetés a pilótákat, viszont az esőnél jóval kellemetlenebb akadállyal kell megküzdeniük, mégpedig a hőséggel, mert a száguldó szaunában embert próbálóak lesznek a körülmények.

Úgy látszik, a hűvös szigetországi uraknak fekszik a forró klíma, ugyanis az utóbbi négy versenyen kivétel nélkül angol és skót pilóta diadalmaskodott. A Colin McRae-Nicky Grist páros 1997-ben és 99-ben nyert, először Subau Imprezával, majd Ford Focusszal. A Richard Burns-Robert Reid duó pedig a páros években előbb Mitsubishi Lancerrel, tavaly pedig Subaru Imprezával diadalmaskodott.

Az idei megmérettetésen is sokan az idősebb McRae győzelmére voksolnak, s nem alaptalanul teszik. A pilóták világbajnokságában harminc pontjával a skótok világbajnoka áll holtversenyben az első helyen Tommi Mäkinennel úgy, hogy a gyenge idénykezdet után az utolsó három futamon ő bonthatott pezsgőt a győzelemre, s könnyen elképzelhető, hogy folytatni tudja a sorozatot. Persze ne temessük a négyszeres finn világbajnokot se, mert bár nem a közelmúltban, de 1996-ban már ő is tudott nyerni az afrikai viadalon.

A márkák statisztikáját tekintve nyolc győzelmével magasan a Toyota vezet, sőt 1984 és 1986 között három, majd 1992 és 1995 között négy alkalommal ünnepelhettek első helyezést Celicával versenyző pilóták. Ami az idei gyári csatát illeti, az utolsó görög versenyen a Ford átvette a vezetést a Mitsubishiktől, de a nyolc pont egyelőre szerény előnynek mondható. Mindenesetre a világbajnoki küzdelmek még abszolút nyitottak, így mindenképp izgalmas futamnak nézünk elébe, amely pénteken reggel nyolckor kezdődik egy hosszú, 118 kilométeres szakasszal.

Kovács Iván

(SZTÁR Sport)

Korábban az [origo]-ban:

Colin McRae ismét győzött

Safari Rally Kenya