Benik nyert a ralinyitányon, Janika kiesett

A Benik Balázs, Somogyi Pál, Ford Focus trió nyerte az ob első futamát, a 26. Salgó-ralit. A címvédő Tóthék (Peugeot) a negyedik gyorsasági szakaszon műszaki gondok miatt feladták a versenyt. Rengeteg néző, balesetek, hiányzók.

Forrás: Amber PR
Amíg mentek, remekeltek Tóthék
A trónkövetelő, 2002-es fejlesztésű Ford Focus WRC-t hajtó Benikék győzelmével ért véget a honi bajnokság nyitó futama, a 26. Salgó-rali. Az OMV Best Racing team párosa az élen álló, hatszoros magyar bajnok Tóthék kiállását követően a negyedik gyorsaságin vette át a vezetést, amit a hátralévő hat szakasz megnyerésével a verseny végéig meg is tartott, bőven. A második helyen az ifj. Angyalfi, Kazár, Subaru trió, a harmadikon Tagaiék végeztek szintén Imprezával.

Tóthék három gyors után több mint 20 másodperccel mentek Benikék előtt, aztán a negyediken, a mátrakeresztesin féltávon kiálltak - Janika hiába taposta a gázpedált, a 206 WRC meg sem mozdult. Váltóhibáról pletykáltak, mások szerint a hajtás, az erőátvitel - tény, hogy három év alatt maximum defektet kapott az ezüst 206-os, meglepetés a javából.

"Nagyon rossz érzés volt! Sohasem jöttem még végig sétatempóban gyorsasági szakaszon" - kesergett a bajnok, aki a kiesésével nagy előnyhöz juttatta az ellenfeleit. Elsősorban Beniket, akivel szemben 20 pontos hátrányt kell majd ledolgozni, ha hetedszer is a legjobb akar lenni. Mondjuk a tavalyitól eltérően van mínuszolás, a nyolc futamból egynek az eredményét nem veszik figyelembe.

A további "csillaghullásról": Oroszlánék (Mitsubishi) turbóprobléma okán kényszerültek korai búcsúra, Szajkyék Cereden odacsapták a Lancer hátsóját, három kerék meg nem négy (az N csoportot Tobakék nyerték szintén egy Evóval.). Herczigék (Citroën) szalagkorlátnak ütköztek, Varga "Cigány" Zoltán BMW-vel egy fát talált telibe. Turiéknak (Mitsubishi) az önindító kábele mondott csütörtököt, Révészék Subaru WRC-je sem bírta sokáig (lecsúsztak a útról). Két gyorsból etap lett, két néző lábát törte (Herczigék és a Skoda Feliciát hajtó Szokolaiék buktájánál).

Amúgy rengetegen voltak, hiába, szezonkezdet - nagy hangulat, legtöbbször szép idő, a szokásos felelőtlenségek. Az esti menet alatt pláne, de szép volt - izzó féktárcsák, a "lelátókon" tömegjelenetek, focimeccset idéző kórusok. Eső csupán néhány csepp, szél is csak finoman, soha rosszabbat.

Érdiék (Subaru) és Borsiék (a beharangozott, Magyarországon debütáló Skoda Octaviával) el sem indulhattak, "ismeretlen okokból" kifolyólag hiányoztak a gépátvételről. A szemfüles rajongók azért meg-megcsodálhatták a csehek kifutó modelljét, csak ugye állt, nem ment, no majd legközelebb.

Hogy teljesebb legyen a kép: az A8-at Asi, az A6-ot, F2-t a 28. születésnapját ünneplő Bútor, az N csoportot ugye Tobak nyerte. Nem szóltunk még Rózsa Norbertről, olimpiai és világbajnok úszónk Hostyánszki Attilának navigálva célba ért első versenyén egy Honda Civicben, N2-ben bronzot érő helyen.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK