Szabó Gergő Focusban?

Vágólapra másolva!
Szabó Gergő tavaly a nézők kedvence lett a nagy bálnával, idén komplett "bálnacsorda" indult a bajnokságban, és sikerekben sem volt hiány. Gergő autója volt a legöregebb, legráncosabb az armadában... Már régóta nyílt titok, hogy Bathó Zoli műhelyében a Skoda helyett egy Ford körül zajlik az élet.
Vágólapra másolva!

- Gergő, mesélj, mi a sztori?
- Amíg nem száz százalék, nem szeretek beszélni róla. Még nem tudjuk azt mondani, hogy biztosan ezzel megyünk...

- Mi lett a Skodával?
- Forddal szeretnénk indulni és valószínű, hogy azzal is fogunk menni, ha elkészül a motorja.

- Nagyon szeretted tavaly a Skodát. Idén?
- Idén is szerettem a Skodát, csak egyszerűen azzal, hogy a gyár eladta az összes Octaviát, vége lett ott mindennek. A legnagyobb gond az volt, hogy az autónk öregedett egy évet, rengeteg alkatrészre van szükség, hogy versenyképessé lehessen tenni minden versenyre, többet is kellett ráköltsünk, mint tavaly. Amit meg is tettünk volna szívesen, ha lenne hozzá alkatrész. Mivel a gyár eladta az összes Octaviát az alkatrészekkel együtt, szó szerint kipucolták a raktárakat, az utolsó vevők a jobb oldali polctól a baloldaliig minden motyót elvittek. Egyszerűen nincs alkatrész.

- Emlékszem, tavaly mondtad, hogy milyen nagyszerű dolog, ha valamire szükség van, akkor másnapra itt tud lenni...
- Igen, igen. Idén nincs hozzá semmi. A gyár nagyon kedvesen megadja a beszállítók elérhetőségét, csak háromszor annyiba kerül hozzá egy alkatrész, ha egy darabot gyártatsz le, mint amennyiért a Skoda Motorsporttól el tudtad hozni, és a beszerzés ideje is megsokszorozódott. Nagy bánatunkra nem foglalkozik igazából a gyár már az Octaviákkal, sajnos nem csináltak egy privát bázist, amivel a kint lévő autókat támogatnák. Jött egy lehetőség, hogy el tudtam cserélni az autót. Már év elején szerettük volna eladni és szerezni magunknak egy újabb autót, egy EVO3-ast, de nem nagyon volt kapás az autónkra. Most találtunk Németországban egy olyan embert, aki valószínűleg be fogja tudni számítani a Skodát, de ez még feltételes, ezért nem is nagyon akartam erről még beszélni. Még hétvégén ki kell mennem, küzdünk az árakkal. Ki akartuk próbálni az új autót, ahogy beindítottuk, el kezdett folyni a hengerfej alól a víz, kivettük most a motort és kiküldtük az MSporthoz, picit komplikált a dolog.

- Mesélj erről a Fordról!
- Ez egy 02-es autó, elvileg ugyanolyan, mint a Benik Balázsé. Az Armin Kremer ment vele utoljára, 2001-es volt. Totalkárosra törte a Kremer, kivitték az MSporthoz, kapott egy új karosszériát és átépítették 2002-es fejlesztésekre.

- Ezek szerint nem is tudtál menni vele.
- Nem, nem. Egy métert sem. Nem tudok róla mondani semmit.

- Akkor hogy lesz ez a Mecsek-rali?
- Most indulok Németországba, a tréningre érek haza. Hétfőn fog eldőlni, hogy mi van a motorral, amint tudjuk, a weblapunkon publikáljuk.

- Akkor ez egy minőségi csere, ugye?
- Igen, úgy érzem én is. Főleg amiatt, hogy a Fordnak van alkatrészbázisa és van privát ügyfélprogramja, amin belül tudunk szerezni alkatrészeket. A motorátvizsgálás is úgy történt, hogy felhívtuk Németországból az MSportot, mondtuk, hogy miújság, mondták, küldjük ki a motort, másnap már kint is volt és csinálják. Foglalkoznak a kis privát versenyzőkkel is, akik Forddal versenyeznek. Ez most a legelterjedtebb privát autó.

- Bathó Zoli fogja szervizelni továbbra is a versenyautódat, ugye?
- Igen, mindenképp!

- Viszont így elvesztettél egy támogatót, a Porsche Hungáriát...
- Elmondtam nekik ezt az alkatrész-utánpótlási problémát és hogy váltanunk kell, és azt hiszem, maximálisan úriemberek voltak, megköszönték ezt az évet, én is megköszöntem. Nagyon jól éreztük magunkat, sokat segítettek, nagyon jó volt a kapcsolatunk, de hát nem lehet mit tenni. Én úgy érzem, hogy Őket valamennyire kárpótolja, hogy megy 3-4 Skoda a bajnokságban. Kicsit talán kultuszt is teremtettünk ezzel, remélem, ebben benne vagyunk mi is egy kicsit, hogy kedvet kaptak a fiúk a Skodához, és nagyon jól is szerepelnek. Attól függetlenül, hogy muszáj volt váltanunk, a jó kapcsolat megmaradt. Sajnos mint támogató, kiesik a Porsche Hungária, de remélem, hogy nincs keserű szájíz a részükről sem.

Forrás: Duen

- Rosszul veszem észre, hogy Te mindig jobban érezted magad "kuriózum" autóban? Gondolok itt például a Golfra... Vagy ez hülyeség?
- Igen, hülyeség. :) :) :) De ha azt mondták volna, hogy itt van egy Fabia, akkor nem gondolkoztam volna... Vagy ha hozzá tudtunk volna jutni egy EVO3-as Skodához, akkor is biztosan azzal mennék, úgy érzem, hogy ezek az utolsó fejlesztésű Skodák semmivel sem rosszabbak, mint más versenyautó, ahogy ezt már be is bizonyították a bajnokságban mások. Abszolút versenyképes, akár az ilyen Fordokkal szemben is, hiszen ezek a Fordok igazából sosem voltak gyári autók, eleve privát csapatoknak készült ügyfélverziók, míg ezek az utolsó Skodák mind a világbajnokságra készültek. Nekem az volt a lényeg, hogy ütőképes autóba tudjunk beülni. Mindenki fejleszt, új autókat vásárol. Akik most WRC-vel mennek, szerintem mindannyian jó pilóták, kemény a bajnokság, és ezzel a régi autóval nem voltunk igazán versenyképesek.

- Azt kívánom, hogy jól sikerüljön az utad és szombat reggel már tréningezhess Pécs környékén azzal a tudattal, hogy lesz mivel indulnotok!
- Szombat reggelre eleve Pécsre érünk vissza terv szerint. Szerencsére nem kell messziről jönnünk, Münchenbe megyünk csak. Ahogy lenni szokott, mindig az utolsó pillanatig húzzák a megoldást a problémák, de bízom az MSportban, úgy gondolom, hogy kész lesz a motor és hétvégén már a Focusszal indulhatunk. Talán még lesz időnk menni is vele előtte, ha pedig nem, akkor óvatosan tesztelünk Árpádtetőn... :)