Utcai versenymotorok az Apriliától

Vágólapra másolva!
A vadonatúj Tuono bemutatása után egy sor átdolgozott versenymotort tolt reflektorfénybe az olasz gyár. A választék 125 köbcentitől 1000-ig terjed.
Vágólapra másolva!

Aprilia RS 125

Az egyre ritkuló kétütemű versenymotorok egyik jeles képviselője ez a kis 125 köbcentis méregzsák, amely szerencsére nem tűnik el a süllyesztőben, hanem teljesen megújult külsővel és finomított technikával vág neki a 2006-os szezonnak. A 125-ös RS-t sokan csak a versenyzői ambíciókat dédelgető kamaszok paripájának titulálják, pedig egy átlagos motoros még ezt sem tudja kimotorozni zárt versenypályán. Erre jó lecke volt számunkra is a tavasszal megtartott apriliás versenykurzus, ahol ilyen gépekkel karistoltuk a Hungaroring aszfaltját egészen hihetetlen köridőket produkálva.

A 2006-os modell megörökölte nagyobb testvére, az RSV 1000 R kabátját, ami nagyon jól ál a kis 125-ös versenygépnek is. A vadabb külsőn túl az sem elhanyagolható szempont, hogy az új idomnak kedvezőbb a légellenállási tényezője, ami egy ekkora teljesítményű motor esetében másodperceket jelenthet körönként. Szintén újak a felnik és a radiális első fék is, amely a 320 mm-es tárcsával több mint elegendő a pillekönnyű kis gép megállításához. Az első teleszkópot finoman áthangolták, ám a hátsó lengőkar, felfüggesztés és az aluváz változatlan maradt, akárcsak a Rotax által szállított 124,8 köbcentis erőforrás. Az új RS-t fekete és fehér fényezéssel lehet megrendelni januártól, ára - az importőr tájékoztatása szerint - remélhetőleg nem változik a mostani modellhez képest, tehát 1,3 millió forint környékén lehet majd hozzájutni.

RSV 1000 R és Factory

Első blikkre ugyan alig látszik, ám az RSV és a finomabb alkatrészekkel felcicomázott Factory változat is jelentős átalakításon esett át. A 2006-os modellek új idomokat kaptak, nagyobb lett a légbeömlő nyílása, alacsonyabb lett a plexi, ám egy középső buboréknak köszönhetően ugyanolyan hatékony maradt. Szintén új a motor farokidoma és hátsó lámpája, amely a nemrég bemutatott Tuonoról lehet ismerős darab.

A műszaki tartalmat tekintve csak apróbb változtatásokkal találkozni: áthangolták az elektronikát, nagyobb kipufogószelepeket kapott a motor, továbbá új katalizátort dugtak a szintén átalakított kipufogórendszerbe. A fenti procedúrának köszönhetően összegyűlt néhány plusz lóerő, így jövőre már 143-at présel ki magából a 60 fokos, kéthengeres magnéziumblokk. Ugyancsak fontos változtatás, hogy már az alap, tehát az R változat is Öhlins első villát kapott, méghozzá nem is akármilyet, egy 43 mm-es átmérőjű titán-nitrit bevonattal ellátott darabot. Az átdolgozott RSV januártól lesz megrendelhető - fekete, piros és fehér színekben -, hazai ára egyelőre ismeretlen.

Természetesen megkapta a fenti módosításokat az RSV modellcsalád csúcsán elhelyezkedő Factory változat is, amely rátesz még egy lapáttal, s egy sereg exkluzív alkatrészt vonultat fel. Az Öhlins első villán túl, hátul is a svéd gyár egyik gyártmányával találkozhatunk, de látványosak még az aranyszínű felnik, és az ugyancsak arany színben pompázó váz is. A fekete színben rendelhető Factoryn karbonból van az első és a hátsó sárhányó, továbbá a légbeömlő is, míg az ülést egy speciális, csúszásgátló bevonattal látták el.