Meoni elhunyta miatt szerdán a motorosok nem versenyeztek a 27. Dakar-ralin, az autósok és a kamionosok bezzeg nem lassítottak. A mieink is rendületlenül rótták, róják a sivatagi kilométereket.

Kérdezze Hermann Henriket a Csevegőszobában! A MAMS elnöke megpróbálta a Dakart, kiesett, pénteken 14 órától válaszol az Önök kérdéseire! 

A motorosoknál a szerdai szakaszt - a keddi tragédia: a kétszeres győztes, olasz Fabrizio Meoni halála miatt - törölték, a kétkerekes mezőny repülővel tette meg a Kiffa és Bamako közötti távolságot. Az autósok és a kamionosok viszont versenyeztek, de mivel a szelektívet követően nem volt lehetőség az éjszakai szervizelésre, így mindenki megpróbált tartalékolni a csütörtöki 13. szakaszra, ahol összesen 668 kilométert kell megtenni 370 km gyorsaságival - köves, sziklás terepen.

A magyar versenyzők napi szenzációját a Szalay Dakar Team autója és kamionja szolgáltathatta volna, ha nem szól közbe a sors. A Szalay, Bunkoczi páros napközben a 13., a Darázsi, Tagai, Szalai trió pedig a 2. (!!!!!!) helyen állt a második ellenőrzőpontnál.

A szakasz közepén a sziklás, köves részen műszaki probléma miatt meg kellett állnia Szalay Balázsnak a versenyautóval, és be kellett várni a kamiont a tartalék alkatrésszel, hogy folytatni tudják a versenyt. Ezzel sajnos mind a két egység sok időt veszített, de miután elhárították a problémát, már nem volt megállás a célig!

Palikék, Kisék és Lisziék is célba értek, előbbiek az abszolútban legjobb magyarként a 16. helyen állnak. A szakaszt végre nem mitsubishis (vagy volkswagenes) nyerte, hanem a Nissant hajtó De Villiers, összetettben továbbra is Peterhansel, Alphand, Kleinschmidt a dobogósok sorrendje.

A kamionosoknál már szóltunk Darázsiék remekléséről, Szallerékről csak CP2-es híreink vannak, ott a 36. helyen robogtak át. Holland DAF-os győzelem született, abszolútban az orosz Kabirovék (Kamaz) ismét növelték előnyüket.