A 13. szakaszt is teljesítette, Malit is letudta a 27. Dakar-rali mezőnye, a mieink pedig ismét csak remek napot zártak. A KTM-es motorosok sem adták fel, az elhunyt Meoniért, emlékéért küzdenek.

Kérdezze Hermann Henriket a Csevegőszobában! A MAMS elnöke megpróbálta a Dakart, kiesett, pénteken 14 órától válaszol az Önök kérdéseire! 

És nem álltak ki, és folytatják, most már csak végigzúzzák. Ahogy nemrég Sainct, majd Pérez, úgy két nappal ezelőtt Meoni is elment, sőt ma is meghalt két motoros - kamion gázolta el őket Dakar közelében. Ahová egyelőre csupán tart a mezőny, most már nemcsak az autósok és a kamionosok, de a motorosok is, megint.

Közülük az ausztrál Caldecott volt a leggyorsabb, és a yamahás, farncia Fretigné is újfent remekelt, beverekedte magát a KTM-esek közé. Varga Ákosnak és Nagy Péternek sincs már túl sok, szép siker előtt a két "elsődakaros" magyar motoros. Összetettben a francia Després növelte valamicskét az előnyét a spanyol Comával szemben.

Az autósoknál ismét csak legyőzhetetlennek bizonyult a Mitsubishi két franciája, Peterhansel és Alphand. Előny, egyre nagyobb előbbinél, a címvédőnél. A magyarok közül a szülinapos Palik volt a legfürgébb. Persze, mint elmondta, az érdekli a legkevésbé, hogy éppen 43 éves. Egyetlen vágya, hogy az autó és ők is kibírják a maradék három napot (a kommentátor szerdán gyomorrontással küszködött), és beérkezzenek vasárnap a dakari célba.

"A mai szakasz kétharmada gyors, technikás pálya volt, a ralispecialistáknak kedvezett. A közepén volt egy száz kilométeres nagyon köves, rázós rész. Mára az volt az egyetlen célunk, hogy egészségileg sikerüljön normalizálódni, és bár most sem érzem túl jól magam, a gyorsaságin egyáltalán nem zavart a versenyzésben. Úgy tűnik, az elmúlt két nap nem amortizálta le nagyon az autót, bár a fiúk még nem mondtak szakvéleményt. Egy biztos: ma is remekül muzsikált a drága" - mesélte Palik.

Kisék is megint belelendültek, ne feledjük, hogy a harmadik nap és a több mint hétórás büntetésük után a 150. helyen voltak... Szalayék picit lassabbak voltak, remek hír, hogy Lisziék sem tűntek el, sőt. Miként a kamionosoknál Szallerék sem! Darázsiék a MAN-nal ezen a szakaszon is kitűnően mentek, de a mercis egység igencsak soká és nehezen tudta le még a szerdai napot... De nem mondott csütörtököt, ott vannak, nyomják.

"Tegnap az első 130 kilométeren tizenöt autót megelőztünk, de sajnos beleestünk egy lyukba, és eltört a lengéscsillapítónk" - nyilatkozta Kis Sándor. "Meg kellett várnunk a T4-et, de nekik is gondjuk volt, és négy órát álltunk ott. Ma majdnem utolsóként rajtoltunk, óriási volt a por, életveszélyeseket előztünk. Az utolsó száz kilométeren aztán úgy összegyűltek előttünk az autók, hogy már nem mertünk kockáztatni. Szervónk nem nagyon volt, sokáig kuplung sem..."

"Ahogy mentünk tegnap a gyorsaságin, láttuk, hogy a pálya mellett le van állítva egy motor. Elsuhantunkban nem láttuk jól a rajtszámát, nem tudtuk, hogy ki az, csak azt jegyezte meg nekem a Péter, hogy már láttunk egyszer ilyet az idén, Egyiptomban. A célban tudtuk meg, hogy Meoni meghalt... A mai pálya nagyon gyors volt, az első 130 és az utolsó 80 kilométeren álltam a gázon. Sokat kellett kockáztatnunk nagyon. Fáradtak vagyunk, az energiáink végén járunk, az előbb már elmentem a konyhasátorhoz egy tányér levest kunyerálni, olyan éhes voltam."

A hátulról harmadik szakasz 630 km-es lesz, ebből 529 a gyorsasági. Szenegál, Kayes-Tambacounda.