Az Euro NCAP ismét összetört néhány autót a legújabb modellek közül. Tesztelték a közös alapokra épült Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo triót, a Volkswagen Passat és az Opel Zafira 2005-ös évjáratát, és végre megtudhattuk, mit tud a mi autónk, a Suzuki Swift.

A Suzuki Swift jól teljesített, és frontális ütközésnél megfelelően védte a felnőtt utasokat. Az autó felépítése masszív, és az utascella is csak minimális mértékben deformálódott.

A vezető mellén mért terhelés az elfogadható határát súrolta, és a jobb alsó lábszár is fokozott sérülésveszélynek van kitéve a kormányoszlop, illetve a középkonzol aljának kemény anyaga miatt. Ez a vezetőnél és az utasnál is megnöveli a térdtörés veszélyét. A lábtér kis mértékben deformálódott, de a párnázás megvédte a bennülők lábfejét a sérüléstől.

forrás: euroncap.comforrás: euroncap.com

Oldalütközésnél az oldal- és a függönylégzsák is megfelelő védelmet nyújtott az elöl ülőknek.

A két gyermek közül a nagyobbikat megfelelően megvédte az autó, ennek ellenére a mellkasát éppen elfogadható mértékű terhelés érte. A kisebb gyermek esetében frontális ütközésnél nagy terhelés érheti a fejet.

forrás: euroncap.comforrás: euroncap.com
A vezető és utasának sérülésnek kitett testrészei frontális, illetve oldalirányú ütközés során.Felnőtt utas / gyalogos / gyermek utas védelme

A lökhárító jól véd abban a zónában, ahol a gyermek gyalogosok feje az autóhoz csapódhat, ám a felnőttek fejét a motorház már kevésbé védi. A motorház alsó éle biztosít némi védelmet a gyalogosoknak. Ettől függetlenül ez kiváló teljesítmény a Suzuki részéről, figyelembe véve az előző modell tapasztalatait.