Talmácsi diadalmenete folytatódhat a Katalán Nagydíjon

Vágólapra másolva!
A gyorsasági világbajnokság következő állomása a kedvező fekvésű és kiváló katalán pályán, a Barcelona melletti Circuit de Catalunyán lesz.
Vágólapra másolva!

forrás: motogp.comA legutóbbi, számunkra nagyszerűen sikerült olaszországi futamot követően, az elmúlt egy hétben Talma mellett valószínűleg Olivier Jacque a világbajnoki sorozat másik boldog résztvevője. A francia versenyző ugyanis a gyári Kawasaki csapatban fog versenyezni a németországi és az év végi valenciai futamon.

A megállapodást Jacque és a Kawasaki írásban is rögzítette, valamint felkérték a pilótát 12 tesztnapra is, amely a 2006-os ZX-RR prototípusának fejlesztésére, valamint a Bridgestone gumik tesztelésére is kiterjed.

forrás: motogp.comA francia a két említett futamon, a tervek szerint a két gyári versenyző, Shinya Nakano és Alex Hofmann mellett fog versenyezni, szabadkártyásként. Jacque az idei szezonban már két alkalommal állt rajthoz a Kawasaki színeiben, egyik alkalommal a sérült Alex Hofmannt helyettesítette Kínában, és az esős versenyen a dobogó második fokára állhatott fel.

Ichiro Yoda, a Kawasaki technikai igazgatója elmondta, hogy már tervezik a 2006-os szezont, amelyben Jacque-nak nagy része lesz, ami a tesztelést illeti.

forrás: motogp.comSzintén örülhet Toni Elías, akit orvosai engednek versenyezni a hétvégén. A Le Mans-ban bukó versenyző töréseinek még legalább négy hét van a teljes gyógyulásig, de orvosai úgy ítélték meg, hogy Elías újra motorra ülhet. Ebben nagy valószínűséggel része van a csapatnak is, hiszen aligha engedhető meg két versenynél több kihagyás a szezonnak abban a részében, ahol még nem dőlt el semmi.

Sete Gibernau otthon fogja érezni magát, de rossz hír számára, hogy ez Rossi egyik kedvenc versenye is, és a spanyol versenyzőnek - bár már háromszor is dobogóra állhatott - a futamgyőzelem még nem adatott meg Barcelonában. Gibernau jelenleg 67 ponttal van lemaradva Rossi mögött. Rossi ezzel szemben már hat alkalommal állhatott dobogóra ezen a pályán, és ő az egyedüli versenyző, aki mindhárom kategóriában tudott itt nyerni.

forrás: motogp.comGibernau számára az sem kecsegtet túl sok jóval, hogy Rossi az idei öt futamból négyet megnyert, és ezzel az eredménnyel jó eséllyel pályázik 2002-es rekordjának megdöntésére, amikor az első kilenc futamból nyolcat győzelemmel fejezett be. Gibernau számára tovább bonyolítja a helyzetet, hogy új riválisai is akadtak, Marco Melandri és Max Biaggi személyében.

Biaggi utoljára ezen a pályán 2001-ben végzett dobogós helyen a GP mezőnyében, a 250-es kategóriában négy győzelmével és négy pole-pozíciójával jobb eredményeket tudhat magáénak.

A két Ducati-pilóta, Loris Capirossi és Carlos Checa szintén nagy reményekkel vág neki a hétvégének. Capirossi az olasz gyár számára elsőként és eddig egyedüliként 2003-ban szerzett itt egy győzelmet, Checa pedig első alkalommal 1996-ban nyert futamot, 1997-ben és 2002-ben pedig dobogóra állhatott. Ezzel számára a katalán pálya az egyedüli, ahol három dobogós helyezést ért el.

125 ccm

forrás: motogp.comTalmácsi Gábor eredményeivel kapcsolatban csak óvatosan merünk találgatni, de az biztos, hogy Drapál János óta Talma a legjobb eredményt érte el, amit magyar pilóta eddig elérhetett. A KTM egyre erősebben képviseli magát a nyolcadliteresek mezőnyében.

A KTM-nél egyébként már készül az erősítés, két ifjonc személyében, akik nemrégiben a Pannóniaringen rendezett IDM futamon első és második helyen végeztek.

Egyikük a 19 éves Michael Ranseder, akinek már volt két szabadkártyás futamszereplése, tavaly Brnóban és Valenciában. A fiatal osztrák versenyző nagy elszántsággal áll rajthoz a hétvégén, de ugyanakkor tisztában van azzal, hogy kemény futamra kell számítania, lévén hogy sok spanyol versenyző van a mezőnyben, akik mindent megtesznek majd a hazai jó szereplésért.

forrás: motogp.comA 15 éves Stefan Bradl, Helmut Bradl motorversenyző fia, leginkább tanulni megy Barcelonába, első világbajnoki szereplésére. A két versenyző a német bajnokságban szerepel, abban a mezőnyben ők számítanak a két legerősebb pilótának.

A két Asparos, Julian Miralles és Hector Faubel is hatalmasat bukott legutóbb Mugellóban. Miralles lábát megműtötték, azután a versenyzőt Valenciába szállították. Ő valószínűleg kihagyni kényszerül a hétvégi futamot. Faubel valamivel szerencsésebb, neki nagyobb esélye van arra, hogy rajthoz álljon a katalán pályán.

250 ccm

Dani Pedrosának Barcelonában mindössze annyi dolga lesz, hogy megerősítse vezető pozícióját. Hogy ez könnyen fog-e neki menni, az a hétvégi versenyen kiderül, annyi viszont bizonyos, hogy az olaszországi győzelem volt Pedrosa tizennyolcadik futamgyőzelme. Ezzel az eredménnyel ő minden idők legsikeresebb tizenévese, felülmúlva még Valentino Rossi tizenhétszeres rekordját is.

A tabella második helyén Dovizioso áll, mögötte egyetlen ponttal lemaradva pedig Casey Stoner várja a hétvégi futamot.

A pálya adatai és rajza

A Circuit de Catalunya 1989-es átadását követően első ízben 1991 szeptemberében nyílt meg. Még ugyanebben a hónapban megtartották rajta az első Forma-1-es futamot, a Spanyol Nagydíjat. Ezt követően a pályán tartották az Európai Nagydíjat, és 1995-től a Gran Premio de Catalunya otthona. Az egyik legjobban megtervezett pályaként, 2001-ben elnyerte az IRTA Legjobb Grand Prix címét. A pálya befogadóképessége 104 000 látogató.

Pálya neve: Circuit de Catalunya
Elhelyezkedés: Barcelona
Átadás: 1989
Legutóbbi átépítés: 1995
Haladási irány: bal
Hossz: 4727 m
A leghosszabb egyenes: 1047 m
Balkanyarok száma: 5
Jobbkanyarok száma: 8
Szélesség: 12 m