Freon Nagyúr - Seat Leon FR 2.0 TDI DPF

2006.11.07. 13:47

A tesztpályán óvatosan terelgetem. Érdekes az áttétel-módosító váltókar gombja. Nyilván ezt is a Nagyúr kérésére építették ilyen furcsa alakúra. Ennek ellenére nagyon tetszik. Bár a fogását elsőre nem találom kényelmesnek, később már egészen jól elboldogulok vele. Amint látom, hat fokozat van benne előre. A fedélzeti naplóm szerint a Büntető kétliteres, 170 lóerős, jelentsen ez akármit is. Bár már láttam a lovakról egy anyagot az archívumban, nem tudom elképzelni, hogy miképp lehet egy ilyen eszköz erejét hozzájuk mérni. Ismét egy talány a múltból. Lenyomom az energia adagoló pedálját és a Büntető felüvölt. A középső műszer mutatója villámgyorsan felugrik a piros vonalig. Ijedten veszem el a lábam az energia-adagolóról. Újabb nekifutás. Most gyorsan váltok is. Testemet a gyorsulás nekifeszíti az ülésnek. A Büntető kiszabadult a karámjából. Zajongva gyorsul, én pedig adrenalinnal a véremben ösztökélem. Aztán jön egy forduló. Ijedten nézek magam elé, és elfordítom az iránymódosító kormányt.

Forrás: [origo]

Képek > Videó

Vesém nekifeszül az ülés oldaltámaszának, fejem elbicsaklik, a Büntető harci kiáltást hallat, majd elfordul, bele a kanyarba. A száguldás folytatódik. Bámulatos sebességgel esek be az újabb és újabb kanyarokba. És fordul és fordul. Majd hirtelen gyorssá válik a tempó. Előttem az egyik hangár masszív fala. Vészesen közelít. Vészesen közelítek. Agyamat rábírom, hogy hagyja az energia-adagolót és fékezzen! Tövig nyomom a középső pedált, és a Büntető megtorpan. Fújtatva, csikorogva áll meg a fal előtt pár centiméterrel. Tehetetlenül lógok a biztonsági övön. A hideg mélyűr képe kitölti a képzeletem. Fejem zsibog, nyakam fáj a hirtelen terhelésváltástól. Elindulok újra. Pár perc múlva észreveszem, hogy a szörnyeteget bizony nagyon is befolyásolja a fordulatszám. Olyan kétezerig nem történik semmi különleges. Olyannyira, hogy aggódtam, jó-e a Nagyúr játékszerén minden? Állítólag ezek a régi masinák még nem voltak olyan finoman beállítottak. Tudni kellett, miképp vezesse a pilótája.

Részletek az archívum infóközlőjéből

Seat Leon FR 2.0 TDI DPF
motor: S4/16 dízel, közvetlen befecskendezés, turbó,1968 ccm
max. teljesítmény: 125 kW/170 LE (4200/min)
max. nyomaték: 350 Nm (1800/min)
hajtás, erőátvitel: elsőkerék-hajtás, 6 fokozatú kézi váltó
végsebesség: 214 km/h
gyorsulás 0-100 km/h: 8,2 s
gyári átlagfogyasztás: 6,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 161 g/km
h/sz/m/tt: 4315/1768/1458/2578 mm
saját tömeg: 1406-1490 kg (75 kg-os vezetővel)
csomagtartó: 341-1166 l
üzemanyagtartály: 55 l
gumiméret: 225/40 R18
alapár: 6 560 800 Ft
importőr: Porsche Hungaria Kft.

Álló helyzetében ismét megremeg a masina alattam. Démonként morog, hogy induljunk már. Most nyugodt léptékűre veszem a tempót. A fedélzeti műszerek szerint ilyen esetben 6,5 litert éget el gázolajból. Nekem nem mond sokat, hisz' már rég nem használunk ilyen üzemanyagot. Hajszolva ugyanez 12 liter körüli. Valószínűleg a Nagyúr számára ez lehetne bármennyi, akkor is megtartaná a kis fekete szörnyetegét.

Forrás: [origo]

Az Erő két oldala

Leszólnak a kommunikátoromon, a Nagyúr várja a Büntetőt. Elgondolkozom a régi idők emberein, a gyártó mestereken. A gép beletúr a bennünk, mindannyinkban rejtező sötét oldal energiáiba. Szörny, amellyel keményen kell bánni. Szereti, ha bántják, és kezes háziállatként bújik minden egyes, szöges ostoros csapásunkra. Alig várja, hogy kiszabadítsa valaki az útra, ahol kedvére onthatja a gyengébbek vérét. A Nagyúr imádja, akárcsak mindazok, akik már megízlelték. Épp úgy, ahogy az Erővel van. Néha én is érzek valamit, és a Nagyúr is már fenyegetően végigmért egy párszor. Belül pedig hangok szólnak. Birodalom-ellenesek, őszinték, tiszták. Úgy érzem, jó páran vagyunk, még ha Freon Nagyúr el is pusztítja a bolygót. Mi, a jövő zálogai, a Rebellisek. Az Erő legyen velünk!

Bertalan Gábor

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK