Fordulópontjához érkezett a világ legnagyobb autógyártója címért folytatott nemes küzdelem, ugyanis a 2007-es első negyedéves eladási adatok alapján a Toyota megelőzte a nagy rivális General Motorst.

A japán óriás a hozzá tartozó Lexusszal, Scionnal, Daihatsuval és Hinóval karöltve a januártól márciusig tartó időszakban 2 millió 348 ezer modellt tudott értékesíteni, míg a GM konszern modelljei közül "csak" 2,26 millió talált gazdára. Igaz, ez háromszázalékos növekedést jelent a cégnek, ám ez a szám eltörpül az ázsiaiak kilencszázalékos növekedése mellett. A jelenlegi tendenciák mellett nem valószínű, hogy az amerikaiak visszaszerzik vezető pozíciójukat, sőt, nagy valószínűséggel rövidesen a Toyota a legyártott autók számában is utoléri ellenfelét. A két rivális közti különbséget mi sem jelzi jobban, mint hogy a Toyota tőzsdei értéke jelenleg 225 milliárd dollár körül mozog, amellyel szemben a General Motors a maga 18 milliárdjával igencsak rossz helyzetben találja magát.

Már régóta számítani lehetett arra, hogy a távol-keleti gyártó előbb-utóbb befogja riválisát. Tavaly még 9,018 millió eladott járművével elmaradt a GM 9,18 milliójától, de azóta az amerikaiaknak a folyamatos anyagi gondok miatt a gyártás visszafogása mellett számos gyárat is be kellett zárniuk Ezzel szemben a Toyoták iránti kereslet még mindig óriási, és a gyártósorok bővítése is azt jelzi, hogy még sokáig megállíthatatlan lesz a japánok térnyerése. A mostani siker után két cél lebeg az eltökélt japánok szeme előtt: az amerikai piacon is legyőzni a GM-et és 2010-re a globális autópiac 15 százalékát birtokolni.