Szombaton Szombathely Rali

2007.06.20. 11:03

Az Országos Rallye Bajnokság 4.futama, a STATOIL - OTP Garancia Rallye, melyet ezen a hétvégén rendeznek, Szombathelyen. A verseny különlegessége az, hogy a környezetvédők miatt csak egy napos lesz.

Két aszfaltos megmérettetés után (Eger, Miskolc), legutóbb már murván bizonyíthattak a licences versenyzők, hogy igenis bírják a meleget és a port. De ha megkérdezünk bárkit, aki benevezett a Duna Rallyera, hogy mi volt a legnehezebb, valószínűleg mindenki a pályákra panaszkodik majd, hiszen kis Acropolis Rallye-nak is nevezik az előző versenyt.

Ilyen előzmények után érkeztünk el tehát Szombathelyhez, ahol 120 nevező vág majd neki az egynapos küzdelemnek.

Igen, sajnos egy napos. Eredetileg két napra tervezett futam előzetesen ugyan megkapta az engedélyeket a természetvédelmi hatóságoktól, de a nemzeti park (amely tavaly a verseny egyik névadó támogatója volt), idén határidőn belül megfellebbezte ezt az engedélyt. Az illetékes minisztérium helyt adott a nemzeti park vétójának, emiatt a verseny második napra tervezett programja teljes egészében elmarad.

A rendezőt dicséri, hogy ugyan volt arról szó, hogy teljesen elmarad a futam, de sikerült új útvonaltervet készíteni, és sikerült egy napra bezsúfolni kellő mennyiségű gyorsaságit, ami  ahhoz kell, hogy értékelhető legyen a verseny a bajnokság szempontjából. Ez azt jelenti, hogy négyféle gyorsasági szakaszt kell háromszor teljesíteni a versenyzőknek, összesen 110 versenykilométert autózva.

Forrás: Duen

A pályákról csak annyit, hogy ezek messze nem olyan autógyilkos szakaszok, mint amilyeneket az előző futamon kellett teljesíteni, vagy amilyenek majd a következő Veszprém Rallye-n várhatóak. Azt tartják ezekről a szombathely környéki pályákról, hogy nem is igazi rallypályák, hiszen hosszú egyenesek után derékszögű kanyar és újabb hosszú egyenes.

Ez így első hallásra tényleg nem nagy kunszt, de ha belegondolunk, hogy egy hosszú, fák közötti lobogás után kell eltalálni az ideális féktávolságot és befordulni egy derékszögű kanyarba úgy, hogy mindkét oldalon árkok várják a hibázókat, akkor már kicsit nehezebbnek is hihetjük. Valóban, itt nincsenek nagy ugratók (persze a látványos, híresen hírhedt laktanyai szakasz nagy ugratója kivétel ez alól), nincsenek kövek, kevesebbet kopik az autó, de talán kell ilyen is. Itt talán kicsit jobban számít a sok kigyorsítás miatt az autó ereje, kicsit kevesebb szerep jut az igazán bevállalós pilótáknak, viszont nagyon fontos a jó itiner, fontos a precíz koncentrálás. Majd meglátjuk...

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK