Ha van tuti tipp a raliban, akkor Loeb németországi győzelme feltétlenül az. Amióta a Trier környéki verseny részévé vált a világbajnoki sorozatnak, mindig ő nyert, és minden jel arra mutat, hogy ez 2008-ban is így lesz. A pilóták egyre nagyobb aggodalommal teszik fel maguknak és egymásnak a kérdést, hogy hogyan lehetne megállítani a franciát? Két hete Finnországban is ő volt a leggyorsabb, pedig riválisai teljes létszámmal ott voltak, és a technikájuk sem mondott csődöt.
Több mint fél év után tér vissza a mezőny aszfaltra, utoljára a januári Monte Carlo Ralit rendezték szilárd burkolaton. A német gyorsaságik elég vegyesek, van köztük alig egy autónyi szűk mezőgazdasági út, betonból készült harckocsi gyakorlópálya, és több sávnyi széles autópálya is. A száguldás csütörtökön kezdődik a hivatalos teszten, majd három napon át 19 gyorsasági várja a párosokat. A legnehezebb nap a szombat lesz, amikor 160 versenykilométert kell megtennie a mezőnynek. A vasárnapi utolsó szakasz egy Trier belvárosában rendezett szuperspeciál lesz, ahol egyszerre négy kocsi lesz majd a pályán, élő televíziós közvetítéssel.
Loeb 42 világbajnoki futamgyőzelemnél tart, csapattársa, Sordo pedig 41 versenyén még egyszer sem volt első, bár már sokszor közel állt hozzá. A fiatal spanyol aszfalton van igazán elemében, így alig titkolt vágya, hogy épp itt szerezze meg pályafutása első diadalát.
A Ford csapat háza táján nagy a készülődés, a gyári pilóták megkapják a 2008-as fejlesztésű Focust, amely a régihez képest nyomatékosabb, és megkapta a hamarosan megjelenő utcai Focus RS hűtőmaszkját. A nyári szünetben Hirvonen és Latvala is versenyzőiskolában járt, ahol aszfaltos tudásukat csiszolták, hogy nagyobb sikerrel vehessék fel a versenyt a citroënesekkel.
Az új Impreza WRC is most debütál aszfalton, a kékek nagy reményeket fűznek az autóhoz egy új futóműnek köszönhetően. Solberg és Atkinson a szezon eddigi részében csupán részsikereket tudott felmutatni, ám mivel ők sem az ilyen pályák specialistái, valószínűleg nem Németországban törik meg majd a jég.
Hirvonen nem szégyellt a nyáron aszfaltos továbbképzésen részt venni, ahol túraautós kollégáktól próbálta ellesni a fortélyokat. Németországban kiderül, hogy mit tanult
A Suzuki elégedett az SX4 WRC Finnországban bemutatott új változatával, egyértelműen pontszerzés a céljuk. Gardemeister és Andersson szintén murvamenők, de az utolsó pontszerző helyekre kis szerencsével odaérhetnek.
A privát csapatok igen erős egységekkel képviseltetik magukat. A Stobartnál újra láthatjuk Duvalt, aki még a gyári Citroëneket is megszorongathatja, a másik pontszerzőnek benevezett pilótájuk az olasz Galli. A Munchi's csapat egyik argentin pilótája, Perez-Companc visszavonult a finn verseny után, helyét ideiglenesen Henning Solberg vette át, csapattársa Villagra lesz.
Duval tavaly dobogóra állhatott egy privát Xsara WRC-vel, sőt, az első nap után vezette a versenyt. Idén is esélye van az első háromban végezni
A Deutschland Rally-n rekordszámú, 10 Ford Focus WRC áll rajthoz, köztük apja és fia, a holland Van Merkensteijn családból, egy 2007-es, és egy 2006-os fejlesztésű autóval.
A JWRC kategóriában ismét szerepel a sorozat legutóbbi versenyét kihagyó francia Ogier, aki vezeti a pontversenyt. Legfőbb kihívója a helyi Burkart, aki eddig minden versenyen az első négyben volt, de még nem győzött. A nemrég megrendezett Eifel Ralin mindenesetre gyorsabb volt Ogiernél.
Az időjárás valószínűleg az elmúlt évekhez hasonlóan idén is meg-megtréfálja majd a mezőnyt, némi csapadék mindenképp várható, így az autók és a pilóták tudása mellett a gumiválasztás is fontos szerepet kap majd. Mivel egyéniben, a gyártók közt, és JWRC-ben is igen szoros a bajnokság állása, jó versenyre van kilátás.
A bajnokságok állása
1. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | 67 |
2. | Loeb/Elena | Citroën | 66 |
3. | Atkinson/Prevot | Subaru | 37 |
4. | Sordo/Marti | Citroën | 35 |
5. | Latvala/Antilla | Ford | 34 |
6. | P. Solberg/Mills | Subaru | 23 |
7. | H. Solberg/Menkerud | Ford | 20 |
8. | Galli/Bernacchini | Ford | 17 |
A világbajnokság állása a gyártók közt:
1. | BP Ford Abu Dhabi WRT | 108 |
2. | Citroën Total WRT | 105 |
3. | Subaru WRT | 62 |
4. | Stobart VK M-Sport Ford WRT | 45 |
5. | Munchi's Ford WRT | 19 |
6. | Suzuki WRT | 12 |
A világbajnokság állása a JWRC-ben:
1. | Ogier/Ingrassia | Citroën | 24 |
2. | Kosciuszko/Szczepaniak | Suzuki | 22 |
3. | Gallagher/Kiely | Citroën | 20 |