Loeb hetedik győzelmére hajt Németországban

Vágólapra másolva!
A hétvégén a rali világbajnokság tizedik futamát rendezik, Németországban. Először 2002-ben volt a sorozat része a verseny, akkor, és azóta minden esztendőben Loeb győzött. A Ford pilótái új autóval próbálnak meg visszavágni neki a két héttel ezelőtti finnországi vereségért.
Vágólapra másolva!

Ha van tuti tipp a raliban, akkor Loeb németországi győzelme feltétlenül az. Amióta a Trier környéki verseny részévé vált a világbajnoki sorozatnak, mindig ő nyert, és minden jel arra mutat, hogy ez 2008-ban is így lesz. A pilóták egyre nagyobb aggodalommal teszik fel maguknak és egymásnak a kérdést, hogy hogyan lehetne megállítani a franciát? Két hete Finnországban is ő volt a leggyorsabb, pedig riválisai teljes létszámmal ott voltak, és a technikájuk sem mondott csődöt.

Több mint fél év után tér vissza a mezőny aszfaltra, utoljára a januári Monte Carlo Ralit rendezték szilárd burkolaton. A német gyorsaságik elég vegyesek, van köztük alig egy autónyi szűk mezőgazdasági út, betonból készült harckocsi gyakorlópálya, és több sávnyi széles autópálya is. A száguldás csütörtökön kezdődik a hivatalos teszten, majd három napon át 19 gyorsasági várja a párosokat. A legnehezebb nap a szombat lesz, amikor 160 versenykilométert kell megtennie a mezőnynek. A vasárnapi utolsó szakasz egy Trier belvárosában rendezett szuperspeciál lesz, ahol egyszerre négy kocsi lesz majd a pályán, élő televíziós közvetítéssel.

Loeb 42 világbajnoki futamgyőzelemnél tart, csapattársa, Sordo pedig 41 versenyén még egyszer sem volt első, bár már sokszor közel állt hozzá. A fiatal spanyol aszfalton van igazán elemében, így alig titkolt vágya, hogy épp itt szerezze meg pályafutása első diadalát.

A Ford csapat háza táján nagy a készülődés, a gyári pilóták megkapják a 2008-as fejlesztésű Focust, amely a régihez képest nyomatékosabb, és megkapta a hamarosan megjelenő utcai Focus RS hűtőmaszkját. A nyári szünetben Hirvonen és Latvala is versenyzőiskolában járt, ahol aszfaltos tudásukat csiszolták, hogy nagyobb sikerrel vehessék fel a versenyt a citroënesekkel.

Az új Impreza WRC is most debütál aszfalton, a kékek nagy reményeket fűznek az autóhoz egy új futóműnek köszönhetően. Solberg és Atkinson a szezon eddigi részében csupán részsikereket tudott felmutatni, ám mivel ők sem az ilyen pályák specialistái, valószínűleg nem Németországban törik meg majd a jég.

Forrás: [origo]

Hirvonen nem szégyellt a nyáron aszfaltos továbbképzésen részt venni, ahol túraautós kollégáktól próbálta ellesni a fortélyokat. Németországban kiderül, hogy mit tanult


A Suzuki elégedett az SX4 WRC Finnországban bemutatott új változatával, egyértelműen pontszerzés a céljuk. Gardemeister és Andersson szintén murvamenők, de az utolsó pontszerző helyekre kis szerencsével odaérhetnek.

A privát csapatok igen erős egységekkel képviseltetik magukat. A Stobartnál újra láthatjuk Duvalt, aki még a gyári Citroëneket is megszorongathatja, a másik pontszerzőnek benevezett pilótájuk az olasz Galli. A Munchi's csapat egyik argentin pilótája, Perez-Companc visszavonult a finn verseny után, helyét ideiglenesen Henning Solberg vette át, csapattársa Villagra lesz.

Forrás: [origo]

Duval tavaly dobogóra állhatott egy privát Xsara WRC-vel, sőt, az első nap után vezette a versenyt. Idén is esélye van az első háromban végezni



A Deutschland Rally-n rekordszámú, 10 Ford Focus WRC áll rajthoz, köztük apja és fia, a holland Van Merkensteijn családból, egy 2007-es, és egy 2006-os fejlesztésű autóval.

A JWRC kategóriában ismét szerepel a sorozat legutóbbi versenyét kihagyó francia Ogier, aki vezeti a pontversenyt. Legfőbb kihívója a helyi Burkart, aki eddig minden versenyen az első négyben volt, de még nem győzött. A nemrég megrendezett Eifel Ralin mindenesetre gyorsabb volt Ogiernél.

Az időjárás valószínűleg az elmúlt évekhez hasonlóan idén is meg-megtréfálja majd a mezőnyt, némi csapadék mindenképp várható, így az autók és a pilóták tudása mellett a gumiválasztás is fontos szerepet kap majd. Mivel egyéniben, a gyártók közt, és JWRC-ben is igen szoros a bajnokság állása, jó versenyre van kilátás.

A bajnokságok állása

1.

Hirvonen/Lehtinen

Ford

67

2.

Loeb/Elena

Citroën

66

3.

Atkinson/Prevot

Subaru

37

4.

Sordo/Marti

Citroën

35

5.

Latvala/Antilla

Ford

34

6.

P. Solberg/Mills

Subaru

23

7.

H. Solberg/Menkerud

Ford

20

8.

Galli/Bernacchini

Ford

17



A világbajnokság állása a gyártók közt:

1.

BP Ford Abu Dhabi WRT

108

2.

Citroën Total WRT

105

3.

Subaru WRT

62

4.

Stobart VK M-Sport Ford WRT

45

5.

Munchi's Ford WRT

19

6.

Suzuki WRT

12



A világbajnokság állása a JWRC-ben:

1.

Ogier/Ingrassia

Citroën

24

2.

Kosciuszko/Szczepaniak

Suzuki

22

3.

Gallagher/Kiely

Citroën

20