Gördülnek még - Ikarus-találkozó Polgáron

2008.08.04. 11:08

A magyar buszgyártás sajnos már a múlté, de a dicsőséges időkből néhány jármű azért megmaradt mutatóban. Közülük számos ott volt az alföldi összejövetelen, és sok más egyéb is.

Fotó: Gergely Béla [origo]

Bárhol rendezzenek Ikarus-találkozót, szinte garantált a siker
(Még több fotó a galériákban. Kattintson a képekre!)


Ikarus-fanatikusoknak hála, nem esett meg velem az a szégyen, hogy egy busztalálkozóra vonattal menjek. A magántulajdonban lévő 250-es típus, mint különjárat szombaton hajnalban indult a Mexikói útról Polgárra, ahol a magyar buszgyártás és járműipar fénykorát jelképező gépek gyűltek össze.

Az út során többször szembesültem azzal, hogy utastársaim mélyen elkötelezettek mind a közlekedés, mind a Magyarországon gyártott személyszállító eszközök iránt. Ékes bizonytéka volt ennek az a momentum, amikor Mogyoródra érve huszonegynéhány szempár szinte egyszerre csüngött a busz jobb oldalán a több szerelvényből álló UV villamosok láttán. Az M3-as autópálya mellett lévő magánremíz észrevehetően évről évre gyarapodik.

Fotó: Gergely Béla [origo]

Nem teljesen eredeti, mégis örömteli a 630-as nyitott változatának létezése
(Még több fotó a galériákban. Kattintson a képekre!)


Az általános iskolai osztálykirándulások hangulatát idéző háromórás buszozás után éppen az oldtimeres felvonulás kellős közepébe csöppentünk. A férfiszemeket gyönyörködtető faros Ikarusok vonalai helyett először a helyi majorette csoport látványát élvezhettük. A táncosok után közvetlenül a lovas huszárok következtek, majd utánuk a géporgia: Ikarus 66, 55-ösök, 311-es Miskolcról és egy Debrecenből, 630-as városnéző, 260 és 280 szintén miskolci ezüst-kék színben, a Borsod Volán jellegzetes narancssárgára fényezett 266-osa, egy modernebb 386 SL, a Csepel teherautók polgári, katonai és tűzoltó kivitelei, GAZ-69-esek, közéjük beékelődve pedig a hatvanas-nyolcvanas évek személyautó választéka is felsorakozott.

A nagy fekete autók közül a GAZ-13 és a Volga M21 idézte a múlt hangulatát. A kiskocsikat képviselte a 600-as Trabant és a Moszkvics 403-as. Ma már egy veterános rendezvény elmaradhatatlan kellékévé vált a Wartburg 353, a sportos ©koda 110 R, a praktikus Octavia Combi és az S100. Kis számban, de a "nyugatosok" is jelen voltak: Fiat 127, Mercedes 200 D "fecske". Kétkerekűek közül a Pannónia és a Csepel márkák típusai töltötték meg kékes füsttel az amúgy is benzingőzös alföldi levegőt.

Előző
  • 1
  • 2
Következő