Kovácsné megveszi élete második Fordját - Ka menetpróba

Vágólapra másolva!
Tizenkét évet kellett várni a második generációs Ford Kára, ami manapság elképesztően hosszú modellciklusnak számít. Az új Ka az elődjével ellentétben nem próbál meg előreszaladni a divatban, hanem szépen belesimul a Ford jelenlegi kínálatába. A Fiat 500-assal szoros rokonságban álló kisautó nemzetközi bemutatóján az egész modellpalettát végigpróbáltuk, ami nem volt túl nagy feladat, ugyanis mindössze két motor szerepel a kínálatban.
Vágólapra másolva!

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

Az elődjével ellentétben ez a Ka nem diktálja a divatot, hanem követi
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Kovácsnét mindig is hidegen hagyták az autók, igazából sohasem értette férje rajongását és áradozásait az évek során felbukkant családi járgányokkal kapcsolatban, "ez amolyan férfi dolog, én csak a színükről jegyeztem meg őket" szokta mondani. Kovácsné élete a kilencvenes évek végén változott meg gyökeresen, máig tisztán emlékszik arra a pillanatra, amikor először meglátta a kozmetikus Kati új autóját, egy "gömbölyű kis ékszerdobozt". Kovácsné hirtelen megtanulta, hogy az a valami egy Ford, egy Ka, kis autó, kis motorral, hölgyeknek sok szeretettel. A jogsit megszerezni alig három hónapig tartott, pedig a KRESZ-nek és a rutinvizsgának kétszer is neki kellett futni. A házasságuk majdnem ráment amikor a férje úgy döntött, hogy ő is tanítgatja egy kicsit, csúnya ordítozás lett a vége mindig.

Kovácsné napra pontosan tudja, mikor vette át az autót, még egy csokor virágot is kapott az azóta csúnyán elhízott érékesítési fiatalembertől, volt is nagy pityergés, izgatott hazavezetés. Az első fényezésen esett karistolásba azt hitte, belehal, a másodikat már nem mondta el a férjének, a harmadikat pedig már nem is vette észre. Az évek szépen repültek, a kilométerek viszont csak lassan pörögtek a garázsban őrzött kisautóba, amely szorgalmasan cipelte Kovácsnét vásárolni, a barátnőivel színházba és nagy ritkán sportolni. Kovácsné a mai napig imádja az autóját, a férje viszont nem győzi hangoztatni, hogy le kéne már cserélni, hiszen tízéves is elmúlt már, vegyenek valami újat. "Majd ha jön az új Ka" - vágott eddig vissza mindig Kovácsné, bár az utóbbi években már egy kicsit ő is elbizonytalanodott, hogy egyáltalán lesz-e. Lett.

Forrás: Ford

Tizenkét év kellett, hogy nyugdíjba menjen az előd
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Az eredeti Ford Ka az 1996-os Párizsi Autószalonon mutatkozott be, formabontó és egyedi külseje - amely a "New Edge" dizájnstílus jegyében született - elsöprő sikert aratott, amit jól szemléltet, hogy nyugdíjazására egészen mostanáig kellett várni. Összesen 1,46 millió Ka talált gazdára, a kínálat időközben kibővült egy 1,6 literes sportverzióval és egy kabrióval. A divatos külső alatt gyakorlatilag a Fiesta műszaki alapja volt található egy - már a megjelenésekor is kissé elavult - 1,3 literes benzinmotorral. Technikailag tehát nem volt forradalmi, a külsejét tekintve viszont igen és ez bőven elegendőnek bizonyult. A forma sikerét jelzi, hogy még manapság sem hat elavultnak, de azt az erényét sem lehet elvitatni, hogy a feszes futómű miatt kifejezetten élvezetes volt vezetni.