A platós és a többiek - Dacia Pick-Up menetpróba

2009.02.07. 15:19

A másik teherautó Logan a 4,45 méter hosszú Van, ami tulajdonképpen az MCV kombi ablakok és hátsó ülések nélküli változata. Terhelhetősége ennek is 800 kg, a raktérbe 2,5 köbméternyi árut lehet belepakolni az aszimmetrikus hátsó vagy a hagyományosan nyíló oldalajtókon keresztül. Annyi a különbség a Pick Uphoz képest, hogy ebbe már a kisebb, 1,4 literes benzinest is lehet majd kérni, amivel minden bizonnyal kétmillió forint alatt lesz az ára. Mindkét áruszállító Dacia forgalmazása április elején kezdődik Magyarországon, a pontos árakat is akkor hirdetik majd ki.

Személyautófronton is hozott újdonságot a bemutató, ugyanis a Renault 1,2 literes, 16 szelepes motorját már a Sanderóba és a négyajtós Loganba is beépítik, a kombi motorkínálata azonban továbbra is az 1,4-essel indul. Bár a Sandero tömege bőven egy tonna alatti, a kis motornak keményen kellett dolgoznia, hogy mozgassa az autót, a menetdinamika rosszabbnak érződött, mint amit a 13,6 másodperces 0-100 km/órás gyorsulási adat ígért. Alul nagyon nyomatékszegény a gép, és pörögni sem szeret túlzottan, az ugyanekkora teljesítményű 1,4-es sokkal jobban vezethető, mert 4250 helyett már 3000-es fordulatszámnál leadja maximális nyomatékát.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Itthon nem lehet majd kapni az 1,2-es Sanderót
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Fogyasztásban viszont a kisebb erőforrás a nyerő, a gyári adatok szerint városban két literrel kisebb az étvágya (9,6 helyett 7,6 liter), mint az 1,4-esnek, és a széndioxid-kibocsátása is jóval alacsonyabb, 165 helyett 139 g/km. Ezzel az értékkel már az Eco2 minősítést is kiérdemelte, amit csak olyan Daciák és Renault-k kaphatnak meg, amelyek kilométerenként 140 grammnál kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, gyártásuk ISO 14001-es minősítésű üzemben történik, és a bennük felhasznált anyagok 95 százaléka újrahasznosítható. A takarékos 1,2-est azonban egyelőre nem hozzák be Magyarországra, mivel nem tudnák olcsóbban adni az 1,4-esnél.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Praktikus, tágas, és strapabírónak ígérkezik a kombiból kialakított Logan Van
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Újdonság még a Sandero háza táján a bioetanollal (E85) is tankolható 1,6-os, nyolcszelepes motor, amelynek teljesítménye maradt 90 lóerő, de a környezetbarát üzemanyag miatt a széndioxid-kibocsátása 170 helyett csak 130 g/km. Sajnos ezt sem fogják Magyarországon forgalmazni, de a szintén most bevezetett, LPG-gázzal is üzemelni képes Sanderók és Loganok forgalmazására van esély, bár pontos dátumot még nem tudott mondani a Renault sajtósa. A csomagtartóba épített gáztartály 1200 kilométerre növeli a Sandero és a Logan hatótávolságát, a műszerfalon elhelyezett kapcsolón lehet kiválasztani, hogy épp benzinnel vagy gázzal kívánunk haladni. Nyilvánvaló előnyökkel jár a gázautózás, hiszen nemcsak az üzemanyag jóval olcsóbb, hanem tökéletesebb az égés is, így kevésbé károsítják a környezetet a gázos Daciák, ráadásul a gázszettre is érvényes a gyári, 3 év vagy 100 ezer kilométeres garancia.

Műszaki adatok:  Dacia Logan Pick-Up dCi 70

Motor, erőátvitel, fékek.
Hengerűrtartalom: 1461 cm3. Furat/löket: 76/80,5 mm. Hengerek/szelepek száma: 4/8. Teljesítmény: 50 kW (70 LE)/4000. Nyomaték: 160 Nm/1700. Sebességváltó: ötfokozatú kézi. Fékrendszer elöl/hátul: hűtött tárcsa/dob. 
Méretek, tömegek. Hosszúság/szélesség/magasság: 4496/1735/1428 mm. Tengelytáv: 2905 mm. Tömeg: 1090 kg. Terhelhetőség: 800 kg. Üzemanyagtartály térfogata: 50 l.
Menetteljesítmények, fogyasztás. Gyorsulás (0-100 km/óra): 16,8 mp. Végsebesség: 146 km/óra. Átlagfogyasztás: 5,3 liter/100 km. Széndioxid-kibocsátás: 140 g/km.



Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK