Győrben mutatták be a Kravtex kifejezetten a budapesti közlekedésre tervezett új generációs autóbuszcsaládját. Ha a cég megnyeri a közbeszerzési eljárást, hamarosan Credo Citadell buszokon utazhatnak a fővárosiak.

A most bemutatott busz a Kravtex első alacsonypadlós járműve, az eddig gyártott Credók kisebb kereke ugyanis nem tette lehetővé ezt a megoldást.

Az új busz technikai adatairól még nem sokat lehet tudni, a hivatalos közleményből csupán annyi derül ki, hogy a Citadell amerikai motort és sebességváltót, valamint német futóművet kap, ami azt is jelenti, hogy az eddigi hagyományokkal ellentétben az új szériában már nem Iveco motor lesz.

Fotó: Győri Károly (MTI)

Az új busz ugyanúgy 12 méter hosszú és 2,5 méter széles, mint az 1996 óta forgalomban levő Ikarus 412-es, azonban valamivel több ember szállítására alkalmas: egy buszon összesen 109 utas fér el, de az igényeknek megfelelően a busznak készül nagyobb befogadóképességű, csuklós változata is.

"Tiszta versenykörülmények között, közbeszerzési eljárás során a Kravtex is szeretné megversenyeztetni új konstrukcióját, mivel számításai szerint az új autóbusz ára alacsonyabb, mint a használt buszok felújítása" - mondta Krankovics István ügyvezető igazgató. Ennek oka az, hogy a régebbi buszok felújítását jelentősen megdrágítaná, hogy október 1-jétől Euro 5-ös motorokat kell beépíteni a járművekbe.

Fotó: Győri Károly (MTI)

Az igazgató azt is elmondta, hogy az Európában gyártott buszoknál tíz százalékkal olcsóbban kínálják terméküket, ez alapján a Citadell ára várhatóan 50 millió forint körül várható.

A Kravtex tíz éve van jelen az autóbuszpiacon, ez alatt több mint 750 új autóbuszt értékesítettek, többségében Volán-társaságoknak.