Az Audi győzött, az összes Peugeot elvérzett

Vágólapra másolva!
Pár órával a vége előtt már biztos volt, a Peugeot meg sem tudja közelíteni azt az eredményt, amire számítottak. Bár hatalmas felhajtást tartottak, rengeteg vendéget hívtak az erődemonstrációra, úgy jártak, mint az Audi a Nürburgringen. Hiába az első négy rajtkocka, a végén már annak örültek volna, ha legalább egy autójuk beér. Mégsem sikerült, még nem gyári 908-as is elvérzett. Így aztán a sokkal megbízhatóbb Audi megsemmisítő csapást mért a franciákra hazai pályán. Mindössze 28-an értek célba.
Vágólapra másolva!

Az utolsó mohikán, az egyes rajtszámú tavalyi győztes autó csupán körülbelül egy órával a vége előtt vérzett el, kiállt a boxba, majd jött a várakozás. Aztán kiderült, hogy már nem tud visszamenni, a motorja megadta magát. Nem sokkal később az utolsó Peugeot, a nem gyári is motorhibával állt meg, tehát a franciák nem lehetnek büszkék a megbízhatóságra. Igaza, majdnem kibírta, de ez már nem számít.

Az Audi hiába volt körönként 2-3 másodperccel lassabb, a megbízhatóságukra nem lehet panasz, a franciák blamájának köszönhetően újra csak Audi a dobogón, amire nagyon büszkék lehetnek. A benzines élautó, az Aston Martin sem teljesített túl jól, hiszen egy LMP2-es autó is megelőzte, így Strakka Racing Acurája feljött az ötödik helyre, ami nagyszerű eredmény.

A túraautóknál is meglepetés született, hiszen a két legjobb nem GT1-es autó lett. A Felbermayr csapat 911 GT3 RSR-je a Hankook Ferrarit (ők másodikok lettek az idei nürburgringi 24 óráson) verte a GT2-ben, de mindketten gyorsabbak voltak a GT1-ben győztes Saleennél. A győztes Porsche arra is büszke lehet, hogy a tizenegyedik helyre oda tudott érni, amit azért a sok kiesésnek is köszönhet.

Az egész versenyre jellemző a rengeteg kiesés, hiszen mindössze 28 autó fejezte be a viadalt.