Szuperszalonban mutatták be az Audi A1-est

Vágólapra másolva!
Több előrendelés beérkezése után itthon is bemutatták az Audi legkisebb modelljét, az A1-est. A premiert összekötötte a forgalmazó az első hazai Audi Centrum felavatásával, amelyből 300 épül a világban.
Vágólapra másolva!

Fotó: Hajdú D. András [origo]
Nemzetközi autószalonokról ismert formák. Jobbra a szerelőműhely
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Már korábban kipróbáltuk, és nagyrészt tetszett a prémiumszegmensben új csatát nyitó A1-es Audi. "Mintegy másfél hónap múlva szállítjuk ki az első darabokat azoknak, akik már megrendelték a kocsit" - közölte az [origo]-val Vérten Sándor, a forgalmazó Porsche Hungária kommunikációs igazgatója az A1-es hazai bemutatóján, ahol valójában a helyszín volt az igaz újdonság.

Az év hátralévő részében körülbelül húsz darabot szeretnének eladni a 4,95 millió forintos alapárról induló kocsiból, jövőre 60-80 jármű értékesítése a terv. A nagyrészt a konszerntárs Volkswagen Polón alapuló kiskocsiból Vérten szerint az 1.4 TFSI (120 LE és 5,79 millió forintos alapár) motorral szerelt változat lesz a legnépszerűbb Magyarországon "a tudása, technikai fejlettsége és az adóvonzatai miatt". A négytagú motorkínálat az 1,2-es benzines turbóval indít (86 LE), és megvásárolható 1,6-os dízellel is (105 LE és 5,76 milliós alapár) az autó.

Forrás: [origo]
Mindenben nagyon más az A1, mint a fő riválisa

Bevallottan a legnagyobb konkurense az A1-nek a Mini. A BMW-csoporthoz tartozó riválissal szemben Vérten az Audi méreteit (a Polo tengelytávja és 270 literes csomagtér), az A1 dizájnját, és a beltérben felhasznált anyagok minőségét emelte ki. Elképzeléseik szerint a jellemzően nagyvárosi, 35 év alatti vevőik lesznek, nagyjából fele-fele arányban férfiak és nők.

Csak itt lehet R8-ast venni

A csütörtök esti bemutatóval együtt felavatta a Porsche Hungária az ország első Audi Centrumát, a budapesti Mozaik utcában. A 800 millió forintból épült többszintes szalon és szerviz együttesének dizájnja egyértelműen a tavaly ősszel Frankfurtban, majd idén tavasszal Genfben látott Audi-standokra emlékeztet.

Fotó: Hajdú D. András [origo]
Méretében a két eddigi legkisebb Audi, az A3 és a TT alá ment az új A1

Benczúr László építész szerint az 1200 négyzetméteres értékesítői szint központi eleme a döntött ívű versenypályák kanyarjaihoz hasonló oldalfal, amelynek alja a bokszutcák bejáratára hajaz. A tervek szerint a 2012-ig harminc típusra bővülő kínálatból az R8-as sportkupét csak itt vásárolhatják meg az ügyfelek. A most felavatott épülethez hasonló márkaközpontokból 300 épül két éven belül a világban.

Érdekes bukták a múltban

Bertone tervezte ultraszögletes formáját, alig hét mázsát nyomott, és a kuplungpedáljától balra egy kis gumipumpával lehetett üzemeltetni az ablakmosóját. Magyarországon kevésbé ismert a most kijött A1-es egykori elődje, amely Audi 50 névre hallgatott.

Forrás: Wikimedia
Több mint ismerős a forma

Az 1974-es puritán kiskocsiban alig 1100 köbcentiméretes motor dolgozott 50 lóerővel, és 76 Nm-es nyomatékkal, amelyek 18 másodperc alatt tették képessé a járművet a száz kilométer/órás sebesség elérésére. Nagy siker lett - de már Polo néven. Az ingolstadti márkát birtokló Volkswagen ugyanis erre építve hozta ki azóta klasszikussá vált kiskocsiját.

Utód nélkül halt ki a másik A1-előd, amely szintén klassz kiskocsi volt a maga idejében. Sőt, az 1999-ben kijött, a neve ellenére az A1-esnél kisebb A2-esnek még ma is dicsérhető formája és műszaki megoldásai is vannak. Teljesen alumínium karosszériájának köszönhetően súlya 895 kilogramm, és már az ezredforduló környékén az akkor igen takarékosnak számító 1.2 TDI motorral is meg lehetett vásárolni.

Forrás: Audi
Ma is be lehetne rakni bármelyik autószalon kirakatába

A légellenállása pedig mindössze 0,25 cW volt, szemben a vadonatúj A1 értékével, amely 0,32 cW. Sajnos a modern városi jármű rendkívül drága volt, így megbízhatósága ellenére alig vásárolták, nagyot bukott vele a márka.